تحلیلی بر نظام تهیه و تدوین مطالب آموزشی در آموزش دین

خاطره تفصلی؛ علی محمد محمدی

دوره 5، شماره 17 ، دی 1403، صفحه 1-35

https://doi.org/10.22054/qric.2025.86580.417

چکیده
  این مطالعه با استفاده از الگوی تحلیل محتوای آموزشی ماسوهارا (2013)، به ارزیابی کتاب درسی «دین و زندگی» پایه دهم، که در دبیرستان‌های ایران برای آموزش تعلیمات اسلامی مورد استفاده قرار می‌گیرد، پرداخته است. هدف پژوهش بررسی اهداف، فعالیت‌های آموزشی/یادگیری و تعیین میزان انطباق فعالیت‌های آموزشی/یادگیری این کتاب با فلسفه آموزشی ...  بیشتر