نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسنده
دانشجوی دکتری دانشگاه تهران
چکیده
هدف از پژوهش حاضر ارزشیابی آموزش ارزشها با محوریت اصول آموزش ارزشها در کتاب در آمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی در دوره متوسطه اول بود. مطالعه به روش کیفی بوده است و از روش ارزشیابی «خبرگی و نقادی تربیتی» ارائه شده توسط «آیزنر» بهرهگیری و سه مرحله توصیف، تفسیر و ارزشیابی را دربرگرفته است. برای انتخاب شرکتکنندگان در پژوهش از نمونهگیری هدفمند استفادهشد. فرایند گردآوری و تحلیل داده با انتخاب یک مدرسه متوسطه اول دخترانه در شهرستان بهارستان آغاز شد. دادههای پژوهش طی یک دوره چهار ماه و در طی 40 جلسه مشاهده فضای فیزیکی و محیط آموزش و کلاس درس معلمان و همچنین در نتیجه مصاحبه با 12 معلم از رشتههای متفاوت و 50 دانشآموز گرد آوری شد. نتایج این پژوهش بیانگر آن بود که بین وضع موجود و روشهایی که از مبانی و اصول ارزشهای بیان شده در کتاب در آمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی مطرح شده فاصله و شکاف عمیقی حاکم است.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
Evaluation of Valuation Training Based on the Principles of Valuations in the Book on the Future on the Philosophy of Education of the Islamic Republic of Iran: A Case Study
نویسنده [English]
- Zahra Abolhassani
Ph.D. Student of University of Tehran