نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 دانشگاه آزاداسلامی اصفهان -خوراسگان
2 دانشگاه آزاداسلامی واحداصفهان (خوراسگان)
چکیده
پژوهش حاضر با هدف طراحی برنامه درسی مبتنی برآموزش صلح دردوره ابتدایی انجام گرفت. این پژوهش بابه کارگیری روش تحلیل محتوای کیفی به واکاوی متون واسنادبین المللی در ارتباط با آموزش صلح پرداخته است .حوزه پژوهش شامل متون واسناد بین المللی و انجمن های وابسته به سازمان ملل و یونسکو وانجمن مدارس بین الملل که درزمینه آموزش صلح دردوره ابتدایی چارچوب مناسب ارائه داده اند و نیزاز کلیه منابع چاپی و الکترونیکی دردسترس مبتنی براهداف وسؤالات پژوهش برای جمع آوری اطلاعات استفاده شد.تجزیه وتحلیل اطلاعات با به کارگیری نظام مقوله ای قیاسی انجام گرفت. یافته های پژوهش نیزدرشش عنصر اصلی اهداف ،محتوا،راهبردهای یاددهی - یادگیری، تکنیک های ارزشیابی،محیط وفضای یاددهی- یادگیری ،منابع وابزاریاددهی- یادگیری به دست آمد.دراین پژوهش برای بررسی روایی ازمعیارباورپذیری و برای بررسی پایایی ازمعیاراطمینان پذیری استفاده شده است .پایایی طراحی برنامه درسی برای دوره ابتدایی توسط متخصصین نیزدرهرمرحله مورد بررسی قرارگرفته است.
واژگان کلیدی: آموزش جهانی، آموزش صلح، جهانی شدن، دوره ابتدایی، طراحی برنامه درسی.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
Curriculum Based to Peace Education for Elementary System
نویسندگان [English]
- samira tighbakhsh 1
- zohreh saadatmand 2
1 khorasganuniversity
2 islamic azad university khorasgan
چکیده [English]
Abstract
This Study Was Mainly Designing Curriculum Based to Peace Education for Elementary System.The Present Study Aimed at Investigating the International Documents Conducted on Peace Education by Employing a Qualitative Approach .Domain of Research to Including of International Documents Related to Unesco and Organization of Nation and International Schools Association (ISA) That Providing an Appropriate Framework for Peace Education in The Elementary System. In Order to Collect the Data ,The Related Literature Was Reviewed Based on The Questions and Objectives of The Study .The Data Analysis Was Based on Deduction.The Results of The Study Depicted Six Main Categories Including Objective, Content,Learning / Teaching Strategies,Assessment Technicals and Environment and Sources and Tools and for Validity Used of Credibility and for ReliabilityUsed of Dependability and for Reliable of Capability in Education for Elementary System Investigation by Experts.
Keywords: GlobalEducation, Peace Education، Globalization, Elementary System, Designing Curriculum.
Abstract
This Study Was Mainly Designing Curriculum Based to Peace Education for Elementary System.The Present Study Aimed at Investigating the International Documents Conducted on Peace Education by
کلیدواژهها [English]
- Keywords: GlobalEducation
- Peace Education
- Globalization
- Elementary System
- Designing Curriculum