نشریه پژوهش های کیفی در برنامه درسی یک نشریه دسترسی-آزاد، دو سو-ناشناس، و همکار-بررسی می باشد که از سوی دانشگاه علّامه طباطبائی به عنوان دانشگاه پیشرو در علوم انسانی و اجتماعی با درجه علمی- ترویجی در ایران منتشر می شود. این نشریه به منظور فراهم نمودن محیط فکری برای پژوهشگران ملّی و بین المللی با تمرکز بر مباحث برنامه ریزی درسی پایه گذاری شده است. این نشریه در پاسخ به پیشرفت های صورت گرفته در حوزه برنامه ریزی درسی انتشار یافته و هدف آن انتشار مقالات با کیفیت که یافته های مرتبط با موضوعات مهم برنامه ریزی درسی را گزارش می دهند می باشد. به منظور دسترسی آسان و جهانی به آخرین یافته های پژوهشی، این نشریه به عنوان یک نشریه دسترسی-آزاد پایه گذاری شده است. این نشریه به دلیل تطبیق با آیین نامه جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به روزرسانی اطلاعات نشریه در تاریخ 98/06/01 تا تاریخ 1400/12/29 توقف انتشار داشته است. تمامی هزینه‌های نشریه از سوی دانشگاه علامه طباطبائی پشتیبانی مالی می شود. 

به منظور دسترسی آسان و جهانی به آخرین یافته های پژوهشی، این نشریه به عنوان یک نشریه دسترسی-آزاد پایه گذاری شده است. 

شناسنامه نشریه:

  • ·         کشور محل چاپ : ایران
  • ·         ناشر: انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی
  • ·         فرمت:  چاپی و الکترونیکی
  • ·         انتشار از:  زمستان 1394
  • ·         شاپای چاپی: 2476-6372
  • ·         شاپای الکترونیکی: 2476-5872
  • ·         قابل دسترسی از: magiran.com, noormags.ir, civilica.com academia.edu
  • ·         درصد پذیرش مقالات: 19%
  • ·         وضعیت چاپ: چاپی و الکترونیکی
  • ·         نوبت‌های چاپ:  فصلنامه
  • ·         دسترسی قبلی: بلی
  • ·         درصد همانندی نشریه: 15%
  • ·         زبان مجله: فارسی (چکیده انگلیسی)
  • ·         حوزه  تخصصی: مطالعه کیفی برنامه های درسی و ...
  • ·         هزینه چاپ مقاله: خیر
  • ·         نوع مجله: علمی - تخصصی
  • ·         دسترسی رایگان و آزاد به مقالات: بلی
  • ·         نمایه شده:  بلی
  • ·         نوع  داوری: داوری بسته  و حداقل 2 داور
  • ·         زمان بررسی اولیه:  حداکثر 10 روز
  • ·         زمان داوری:  حداقل 9 هفته و حداکثر 6 ماه
  • ·         ایمیل مجله: qric@atu.ac.ir
  • ·         ایمیل پشتیبان:  atupress@atu.ac.ir

سیاست‌های آرشیو و نگهداری مقالات

نشریه پژوهش‌های کیفی در برنامه درسی، نگرانی‌های نویسندگان، خوانندگان، کتابداران و سایرین را در مورد نیاز به حفظ طولانی مدت و دسترسی به تحقیقات علمی را، در حالی که دنیای انتشارات در حال دیجیتالیزه شدن است را درک می‌کند. خط مشی ما مستقیماً و صادقانه به مساله بایگانی یعنی نگهداری طولانی مدت به همراه دسترسی می‌پردازد.

نشریه پژوهش‌های کیفی در برنامه درسی، متعهد به بایگانی، یعنی حفظ طولانی مدت و ایجاد امکان دسترسی به اطلاعات تحقیقاتی علمی منتشر شده به صورت الکترونیک در نشریه پژوهش‌های کیفی در برنامه درسی می‌باشد. این بیانیه خط مشی میزان تعهد بایگانی مجله و رویه‌های مربوطه برای انجام این تعهد را مشخص می‌کند. نشریه پژوهش‌های کیفی در برنامه درسی، به عنوان یک آرشیو برای تمام اطلاعات الکترونیکی منتشر شده توسط این مجله عمل خواهد کرد. محتوای آرشیو شامل تمامی نسخه‌های این مجله با قابلیت دسترسی آنلاین و انتشار مطالب تکمیلی مربوطه خواهد بود. محتوای اصلی اطلاعات هیچ‌گاه تغییر نخواهد کرد اما ممکن است به دلیل رخ دادن اشتباهات و نیاز به اصلاح محتوا، ارجاعات و سایر موارد که پس از انتشار اصلی دستخوش تغییر می‌شوند، به صورت حاشیه‌نویسی یا افزودن اطلاعات تکمیلی، تکمیل شوند.

برای بهره‌برداری کارآمد و ایمن از سرویس آنلاین، نشریه پژوهش‌های کیفی در برنامه درسی متعهد می‌شود که نسخه‌های کپی به منظور حفظ اطلاعات و امنیت از آرشیو الکترونیک نشریه‌های تهیه کند. نسخه‌های تکثیری برای ایجاد امکان تحویل سریع محتوا به مصرف‌کنندگان استفاده می‌شود در حالی که نسخه‌های تکثیری امنیتی به عنوان نسخه بک‌آپ نگهداری می‌شود. نشریه پژوهش‌های کیفی در برنامه درسی، متعهد به تجدید دوره‌ای این تکثیرات است. حداقل یک نسخه تکثیری امنیتی در مکانی جدا و دور از دفتر تحریریه نشریه پژوهش‌های کیفی در برنامه درسی در تهران، ایران نگهداری می‌شود.