ابراهیمزاده، عیسی (1383)، فلسفه تربیت (رشته علوم تربیتی)، تهران: دانشگاه پیام نور.
احمدی، سیداحمد (1374)، مفهوم تربیت دینی و راههای وصول به آن، مجموعه خلاصه مقالات ششمین مجمع علمی جایگاه تربیت (ص 29-28)، تهران: معاونت پرورشی وزارت آموزشوپرورش.
افروز، غلامعلی (1373)، چکیدهای از روانشناسی تربیتی. تهران: انتشارات انجمن اولیا و مربیان.
اعرافی، علیرضا، ملکی بیرجندی، عسکر، صادق زاده قمصری، علیرضا (1380)، مجموعه مقالات همایش تربیت در سیره و کلام امام علی (ع)، تهران: تربیت اسلامی.
باقری، خسرو (1379)، تربیت دینی در برابر چالشهای قرن بیست و یکم، مجموعه مقالات تربیت اسلامی، (جلد 3)، قم: مرکز تحقیقات تربیت اسلامی.
برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران (1391)، سند تحول بنیادین آموزشوپرورش، شورای عالی آموزشوپرورش، زمستان 1391.
تاجالدین، مرضیه، بازارگادی، مهرنوش (1392)، مؤلفهها و شاخصهای تربیتی از دیدگاه قرآن کریم، دانشنامه موضوعی قرآن؛ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی: مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم.
داوودی، محمد (1383)، تربیت دینی، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
ذوعلم، علی (1384)، شاخصهای تربیت دینی در قرآن کریم و کاربردهای آن در آموزشوپرورش، مجله رشد آموزش قرآن، زمستان 84، شماره 11، ص 52-47.
رجایی، حمید (1389)، آفرینندگی، تفکر جانبی و باور دینی (درآمدی به تولید علم). انتشارات: شهر من.
رئیسدانا، فرخلقا (1374)، تحقیق و بررسی محتوای برنامه درس ریاضی دوره راهنمایی، فصلنامه تعلیم و تربیت، سال 11، شماره 1 و 2، ص 86-106.
سجادی، سید مهدی (1384)، تبیین و ارزیابی رویکرد عقلانی به تربیت دینی، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، سال 4، شماره 11، ص 55-35.
ساروخانی، محمدباقر (1378)، روشهای تحقیق در علوم اجتماعی، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
سرمد، زهره، بازرگان، عباس، حجازی، الهه (1383)، روشهای تحقیق در علوم رفتاری، تهران: انتشارات آگاه.
سیف، علیاکبر (1372)، روانشناسی پرورشی (روانشناسی یادگیری و آموزش)، تهران: انتشارات آگاه.
طالبی، محمدحسین (1389)، معرفت چیست؟ فصلنامه معرفت، سال 5، شماره 42، ص 19-14.
عمید، حسن (1363)، فرهنگ عمید، تهران: امیر کبیر.
کاردان. علیمحمد، اعرافی. علیرضا، پاکسرشت. محمدجعفر، حسینی. علیاکبر، ایرانی. حسین (1382)، فلسفه تعلیم و تربیت، تهران: سمت.
کشاورز، سوسن (1387)، شاخصها و آسیبهای تربیت دینی، فصلنامه تربیت اسلامی، سال 3 شماره 6، ص 122-93.
گال، مردیت. بورگ، والتر، گال، جویس (بیتا)، روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی، ترجمه: احمدرضا نصر و همکاران (1383)، تهران: انتشارات سمت و دانشگاه شهید بهشتی.
مطهری، مرتضی (1361)، مجموعه آثار شهید مطهری، قم: صدرا.
مطهری، مرتضی (1376)، انسان کامل، قم: صدرا.
مطهری، مرتضی (1378)، ولاءها و ولایتها، قم: صدرا.
منادی، مرتضی، عابدی، فاطمه، طالبزاده شوشتری، لیلا (1394)، روش پژوهش کیفی کاربردی (در علوم اجتماعی و علوم انسانی)، تهران: جامعه شناسان.
Groiss, A. Toobian, N (2006), The Attitude to The other and to peace in Iranian School Book and Teachers. Guudes Download Center for Monitoring the Impact of peace, Study Downloadable from: http://www.Edume. Org.
Hyler, E. Hyler, L (2014), Lifestyles: Past, Present, Future. A Unit to Integrate Economics in the Junior High Classroom. This record was imported from ERIC on March 21.
Midgley, C. Anderman, E. L (2003), Differences between elementary and middle school teachers and students, Journal of Early Adolescence, V.15. No. 2. PP: 113-126.
Ryba, R. (1997), Education, Democracy and Development: An International Perspective, Kluwer American Publishers, Dordrecht, Boston and London.
SAIC. (2007). Iranian Textbooks: Content and Context, Research Report, https://fas.org/irp/dni/osc/irantext.
Tania, L. (2008), "Smart Living: Lifestyle Media and Popular Expertise", Peter Lang Publishing