- افضل نیا، محمدرضا، 1384، طراحی و آشنایی با مراکز، مواد و منابع یادگیری، تهران: سمت
- امینی، محمد، 1384، تربیت هنری در قلمرو آموزشوپرورش، تهران: آییژ
- جوادی پور، محمد، 1385، طراحی و اعتباربخشی الگوی برنامه درسی تربیت بدنی در مدارس ایران، رساله دکتری، دانشگاه تربیت معلم
- ذوالفقاریان، ملیحه و کیان، مرجان، 1393، واکاوی تجارب معلمان در تدریس هنر در مدارس ابتدایی: یک پژوهش کیفی، دو فصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی، سال دوم، شماره 4، پاییز و زمستان 1393، 160 - 135
- رضایی، منیره، 1392، تربیت هنری در نظام آموزشی ایران، مجله مطالعات فرهنگ – ارتباطات، سال چهاردهم، شماره بیست و دوم، تابستان 1392، 29 - 7
- سراجی، فرهاد، 1387، ارائه الگوی مطلوب طراحی برنامه درسی دانشگاه مجازی و مقایسه طرح و برنامه درسی دانشگاههای مجازی ایران با آن الگو، پایاننامه دوره دکتری، دانشگاه تربیت معلم
- شورت، ادمونسی، 1388، روششناسی مطالعات برنامه درسی، ترجمه مهرمحمدی و دیگران، تهران: سمت
- فتحی واجارگاه، کورش، 1388، اصول و مفاهیم برنامه درسی، تهران: بال
- فتحی واجارگاه، کوروش، 1384، بررسی ویژگیهای انسان مطلوب نظام آموزشوپرورش جمهوری اسلامی ایران در افق بیست ساله، سند ملی آموزشوپرورش، تهران: وزارت آموزشوپرورش
- ملکی، حسن، 1385، برنامهریزی درسی (راهنمای عمل)، تهران: مدرسه
- مهر محمدی، محمود، 1392، برنامه درسی، نظرگاهها، رویکردها و چشم اندازها: آستان قدس رضوی
- میرزابیگی، علی، 1380، برنامهریزی درسی و طرح درس در آموزش رسمی و تربیت نیروی انسانی، تهران: یسطرون
- نظر زاده زارع، محسن و صفری، اسماعیل، 1393، آسیبشناسی درس هنر در ابعاد طراحی، اجرا و ارزیابی، مجله پژوهش در برنامهریزی درسی، سال یازدهم، دوره دوم، شماره 16، زمستان 1393، 94 – 84
- همتی، امیر، 1384، بررسی جایگاه و نقش هنر در دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان منطقه شش شهر تهران، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی
- ___________ وزارت آموزشوپرورش، راهنمای برنامه درسی فرهنگنگار، تهران، 1392
- ___________ وزارت آموزشوپرورش، برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران، تهران، 1391
- ___________ وزارت آموزشوپرورش، سند تحول بنیادین آموزشوپرورش، تهران، 1390
- Bautista, Alfredo. Tan, Liang See. Ponnusamy, Letchmi Devi and Yau, Xenia. (2016), Curriculum Integration in Arts Education: Connecting Multiple Art Forms through the Idea of "Space". Journal of Curriculum Studies, v48 n5 p610-629 2016
- Crick, Ruth Deakin and McCombs, Barbara L. (2006). The Assessment of Learner-centered Practices Survey: An English Case Study. Educational Research and Evaluation. Vol. 12, No. 5, pp. 423-444.
- Dias, Belidson. Tourinho, Irene. Miranda, Fernando. Olaya Parra, Olga Lucia. Freitag,
- Eisner, Elliot (1985). The educational Imagination on the desing and evaluation of school programs - macmillan Publishing company, New York
- Kaptan, Kubilay. & Ozden, Timurlenk. (2012), Challenges for Science Education. Procedia Social and Behavioral Science, (2): 3145-3149.
- Kline, Francis (1990), Using a Research Pattern as a Guide for Curriculum Process. International Journal of Order and Security, No. 22.
- Lekue, Pablo (2015), Artistic Understanding and Motivational Characteristics. International Journal of Art & Design Education, v34 n1 p44-59 Feb 2015
- Light, G. & Cox, R. (2002). Learning & London: Paul Chapman Publishing
- Monica, J. (2003), A study of textbook as the potentially implemented curriculum. Department of Mathematics.
- Schmidt, M.H.et al, (1997), Many Vision, Many Aims: Across National Investigation of Curricular Intentions in School Mathematics (vol.1). Dordrecht: Kluwer.
- Tshering, Y (1998). The Intended and the Taught Curriculum in Grade 6 Geography in Bhutan: A Curriculum Audit. In the Department of Curriculum and Instruction. The University of New RUNSWICK.
- Woolfolk, A. (2001), Educated Psychology, Boston: Allyn and Bacon.