ادیبحاجباقری، محسن. پرویزی، سرور. صلصالی، مهوش(1386)، روشهای تحقیق کیفی، تهران: انتشارات بشری.
ادیبحاجباقری، محسن(1385)، روش تحقیق گراندد تئوری، تهران: انتشارات بشری.
اسدی، محمدحسین. علیاحمدی، امید. بازیار، نادر(1393)، بررسی عوامل اجتماعی موثر بر گرایش به خشونت (مطالعه موردی: دانشآموزان مقطع متوسطه بخش چوار)، فصلنامه فرهنگ ایلام، دوره 15، شماره 42 و 43، ص 55- 27.
اسکندری، حسین(1387)، برنامه درسی پنهان، تهران: انتشارات نشر نسیما.
بابائی، محبوبه. ذوالقدر، علی. ندرلو، سکینه. ذوالقدر، حمید(1392)، عوامل و ریشههای خشونت در بین دانشآموزان دوره دبیرستان آذرشهر، فصلنامه مطالعات علوم اجتماعی ایران، سال دهم، شماره 39، ص 12- 1.
بازرگان، زهرا. صادقی، ناهید. غلامعلیلواسانی، مسعود(1382)، بررسی وضعیت خشونت کلامی در مدارس راهنمایی شهر تهران: مقایسه نظرات دانشآموزان و معلمان، مجله روانشناسی و علوم تربیتی، سال سی و سوم، شماره 1، ص28- 1.
باشگاه خبرنگاران جوان (
www.yjc.ir)، تاریخ انتشار: 28/10/1395، آخرین بازدید: 17/06/1396.
حکیمی، محمود(1374)، نگرشی بر تعلیم و تربیت کودک و نوجوان، تهران: انتشارات مجتمع علمی و فرهنگی مجد.
رضاپور، داریوش(1395)، بررسی زمینههای اجتماعی موثر بر گرایش به خشونت کلامی در بین دانشآموزان دبیرستانی شهر بوشهر، فصلنامه توسعه اجتماعی، دوره 11، شماره 2، ص 148- 123.
صفاییموحد، سعید. محبت، هدیه(1391)، جامعهشناسی آموزش و پرورش، تهران: انتشارات آییژ.
عبادی، سیدحسین(1395)، برنامه درسی پنهان: چالشی پیدا یا فرصتی ناپیدا، فصلنامه پژوهش در برنامهریزی درسی، سال سیزدهم، شماره 25، ص 46- 35.
عراقیه، علیرضا. فتحیواجارگاه، کورش. فروغیابری، احمدعلی. فاضلی، نعمتالله(1390)، بررسی جایگاه قومیت در برنامه درسی پنهان، فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، سال ششم، شماره 23، ص 75- 56.
علومییزدی، محمدتقی(1380)، تنبیه بدنی در مدارس وعواقب آن، فصلنامه تعلیم و تربیت، شماره شصت و ششم، ص46- 31.
غلامعلیلواسانی، مسعود. یوسلیانی، غلامعلی. کرمی، مرضیه(1387)، فراوانی و علل رفتارهای خشونتآمیز در مدارس دوره راهنمایی لرستان: از دیدگاه معلمان، معاونان و دانشآموزان، مجله روانشناسی و علوم تربیتی، سال سی و هشتم، شماره 2، ص 100- 77.
فاضلی، نعمتالله. طالبیان، حامد( 1391)، مصرف فرهنگی اینترنت و شکل نگرفتن هویت مجازی (مردمنگاری دانشجویان سه دانشکده ارتباطات، عمران و معماری)، مجله مطالعات فرهنگ- ارتباطات، سال سیزدهم، شماره 19، ص90- 55.
فتحیواجارگاه، کورش. اسلامی، معصومه(1387)، بررسی میزان توجه به «آموزش صلح » در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه متخصصان تعلیم و تربیت، کارشناسان برنامهریزی درسی و معلمان دوره ابتدایی شهر تهران، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، سال هفتم، شماره 25، ص 76- 49.
فتحیواجارگاه، کورش(1393)، اصول ومفاهیم اساسی برنامهریزی درسی، تهران: انتشارات علم استادان.
قادرزاده، امید. قادری، بهروز(1394)، تحلیل چندسطحی خشونتورزی: مطالعه پیمایشی خشونتورزی دانشآموزان دبیرستانهای شهر سقز، فصلنامه پژوهشهای راهبردی امنیت و نظم اجتماعی، سال پنجم، شماره 12، ص 80- 61.
کریمی، فاطمه(1390)، بررسی انواع خشونت کلامی وعوامل پدیدآورنده آن از نظر دانشآموزان و معلمان، پژوهشنامه حقوقی، سال دوم، شماره2، ص 102- 85.
گال، مردیت. بورگ، والتر.گال، جویس(1390)، روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی، ترجمه: احمدرضا نصر و همکاران. تهران: انتشارات سمت.
گلچین، مسعود. حیدر، علیحیدری(1390)، خشونت بینفردی و سرمایه اجتماعی در خانواده و مدرسه: مطالعهای اجتماعی در دبیرستانهای پسرانه نورآباد (لرستان)، فصلنامه مسائل اجتماعی ایران، سال سوم، شماره 1، ص212- 177.
محبینورالدینوند، محمدحسین. مشتاقی، سعید. شهبازی، مسعود(1389)، رابطه بین جو عاطفی خانواده با رشد مهارتهای اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پسر و دختر پایههای چهارم و پنجم ابتدایی شهرستان مسجد سلیمان، فصلنامه پژوهش در برنامهریزی درسی، سال هشتم، شماره 30، ص 93- 84.
محمدپور، احمد(1388)، ارزیابی کیفیت در تحقیق کیفی: اصول و راهبردهای اعتباریابی و تعمیمپذیری، فصلنامه علوم اجتماعی، شماره چهل وهشتم، ص 106- 73.
محمدی، حکمت(1385)، بررسی عوامل موثر بر پرخاشگری دانشآموزان پسر دوره آموزش متوسطه استان اردبیل،وزارت آموزش و پرورش، تحقیقات سازمان آموزش وپرورش اردبیل، ص 60- 47.
مهرمحمدی، محمود(1391)، برنامه درسی نظرگاهها، رویکردها و چشم اندازها، تهران: انتشارات بهنشر.
واعظمهدوی، معصومه(1376)، بررسی تحلیلهای روانشناختی از خشونت اجتماعی، فصلنامه راهبرد، شماره 14، ص 78- 65.
هدایتی، مهرنوش(1390)، فلسفه برای کودکان و کنترل پرخاشگری، مجله تفکر و کودک، سال دوم، شماره 1، ص 134- 109.
Kathy, Bosch (2007), "When Words are Use WeaponsVerbal AbusePublished by University of Nebraska,Lincoln Extension", p-73.
Laplantine Francois (2000), "La description ethnographique. Nathan - universite".
Megargee, E and Hokanson, J (1997), "The Dynamics Aggression .Individual,Group and International Analysis, Hariper & Row", p 15.
Braun,V. & Clarke,V(2006), "Using thematic analysis in psychology, Qualitative Research in Psychology", Vol .3, N0.2 p77-101.