[1] امینی، محمد؛ گنجی، محمد؛ یزدخواستی، علی (1391) ارزیابی کیفیت برنامه درسی رشتههای مهندسی از دیدگاه دانشجویان (مطالعه موردی: دانشگاه کاشان)، فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 14 (55): 61-87.
[2] آراسته، حمیدرضا؛ فاضلی ماسوله، سیدطاهر (1390) رتبهبندیها و ویژگیهای دانشگاههای برتر جهانی، فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 13 (52): 87-101.
[3] پاک مهر، حمیده (1390) کیفیت تدریس در آموزش عالی، آموزش یا پژوهش؟ اولین همایش ملی آموزش در ایران 1404، تهران: 8-9 آبان ماه.
[4] حیدرزاده، محسن (1391) نقش ساختار ارزشیابی کلاسی ادراکشده و جهتگیری پژوهشی دانشجویان در انگیزش پژوهشی آنان، پایاننامه درجهی کارشناسی ارشد دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی.
[5] رشیدی، علیرضا (1388) ضرورت نظارت و ارزیابی آموزش عالی از کیفیت برنامه درسی دانشگاهها، همایش شیوههای نوین در مدیریت مدارس در هزاره سوم.
[6] طالبی، سعید؛ مظلومیان، سعید؛ صیف، محمدحسن (1390) اصول برنامه درسی، تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.
[7] فتحی واجارگاه، کوروش؛ شفیعی، ناهید (1386) ارزشیابی کیفیت برنامه درسی دانشگاهی (مورد برنامه درسی آموزش بزرگسالان)، فصلنامه مطالعات برنامه درسی، 1 (5): 1-26.
[8] کومبز، اچ کومبز (1373) بحران جهانی آموزش و پرورش، ترجمه: فریده آل آقا، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
[9] ملکی، حسن (1384) برنامهریزی درسی (راهنمای عمل)، مشهد: نشر پیام اندیشه.
[10] ملکی، حسن؛ دلاور، علی؛ احمدی، غلامعلی و حاجی تبار فیروز جائی، محسن (1391). بررسی میزان همخوانی برنامه درسی قصد شده، اجراشده و کسبشده مطالعات اجتماعی سال اول دبیرستان. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 8 (27).
[11] مهرمحمدی، محمود و همکاران (1388). برنامهریزی درسی: نظرگاهها، رویکردها و چشماندازها. انتشارات: سمت و به نشر مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
[12]Fullan M, (1984). Curriculum change.The Encyclopedia of education, pp.19-45.
[13]Glatthorn, A.A, Boschee, F, White head, B.m & Boschee, B.F. (2012). “Curriculum leader ship: Strategies for Development and Implementation”, Third Ed, Thousandoaks, SAGE, Inc.
[14]Howell, E, (2000). Strategic planning for a new century, process over product, Eric clearing house for community college, Ed (447842).
[15]James L, R. (1996). What is a curriculum and what should it be? Hand book of the undergraduate, Jossey Bass publisher, first edition, pp 9-10.
[16]Papadopoulos G. S., (1998). Learning for the twenty first century, In Education for the Twenty– first century, Issues and prospects, Unesco, France, p. 35.
[17]Rieckman, Marco (2011) future-oriented higher education: Which key competencies should be fostered through university teaching and learning? Journal of future, Vol. 44: 127-135.
[18] Barth, M., Reichmann, M., (2012). Academic staff development as a catalyst for curriculum change towards education for sustainable development: an output perspective. Journal of Cleaner Production 26, 28-36.
[19] Wade, R., (2002). Sustainable Development Education and Curriculum 2000. Planet, Special edition four.
[20] Xiong, H., Fu D., Duan Ch., Liu Ch.’E., Yang Xu., Wang R. (2013) Current status of green curriculum in higher education of Mainland China. Journal of Cleaner Production 61, 100-105.