ابن بابویه، محمد بن علی( 1417ق). الامالی. ترجمه محمد حسین خورشیدی(1389). قم: جامعه مدرسین.
اسحاقی ، سید حسین. (1386). "نقش خدامحوری در زندگی انسانها ".طوبی.ش 25 : 20-10.
باقری ، خسرو.(1389).درآمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی جمهوری اسلامی ایران . جلد اول ،چاپ دوم. تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی.
بهشتی، سعید و نیکویی ، روشنک.(1390 )."کاوشهایی در باب فلسفه تربیت دینی از منظر اسلام".روانشناسی تربیتی، ش 18. صص 178-153.
خواجه سروی،غلامرضا(1389).تجربه ایرانی رشته های میان رشته ای: سه دهه بومیسازی دانش سیاست.مطالعاتمیانرشتهایدرعلومانسانی. شماره 9، صص 82-47.
دشتی،محمد(1389).چارچوب نظری، زوایا و بایسته های آن. تاریخدرآیینهپژوهش، شماره 25، صص 50-23.
دلشاد تهرانی، مصطفی، 1382، سیری در تربیت اسلامی. چاپ هفتم. تهران: دریا.
ساداتی نژاد،سید مهدی(1392).بومیسازی علوم انسانی و ضرورت بازبینی مبانی انسان شناسی. پژوهشهایسیاستاسلامی، شماره 1، صص 36-5.
شادمان، فخرالدین.(1382). تسخیر تمدن فرهنگی.چاپ دوم.تهران: گام نو.
شریعتمداری، علی.(1365). روح علمی و سعه صدر در شخصیت حضرت رضا (ع). مجموعه آثار دومین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) ، مشهد: آستان قدس.
شمشیری، بابک.( 1393). تعلیم و تربیت از منظر عشق و عرفان.تهران: طهوری.
صدوق، محمد بن علی(1372). عیون اخبار الرضا.ترجمه علی اکبر غفاری و حمید رضا مستفید. تهران: شیخ صدوق.
عصاره، علیرضا(1391).جهانیشدن و تدوین برنامه درسی ملی ایران. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، سال هفتم، شماره25، ص 94-67.
عطاردی،عزیزاله.( 1397ق). احبار و آثار حضرت امام رضا(علیه السلام). تهران: کتابخانه صدر.
فاضلی، نعمت الله.(1388).گفتمان مسئله بومیسازی علوم اجتماعی از رویکرد تا عمل.مطالعه فرهنگی، شماره 5، صفحه84تا96
فتحی اجارگاه ، کوروش(1386). برنامه درسی بهسوی هویت های جدید.تهران:آییژ.
فتوره چی،محمد مهدی؛اویسی فردویی،قاسم(1388).تأملی بر بومی کردن جامعه شناسی در ایران.معرفت.شماره 146، صص 92-77.
فراستخواه، مقصود(1386). مقایسه سه روایت از بومی گرایی در علم ایران، علوم بومی و علم جهانی: امکان یا امتناع؟(خلاصه مقالات همایش) تهران: انجمن جامعه شناسی ایران.
فراهانی،حسن(1389).بومیسازی علم یا تولید علم. معرفت.شماره 146، صص 104-93.
قاسمپور دهاقانی، علی ،لیاقت دار، محمدجواد و جعفری، سید ابراهیم.(1390).تحلیلی بر بومی سازی و بین المللی شدن برنامه درسی دانشگاهها در عصر جهانیشدن. فصلنامهتحقیقاتفرهنگی، دوره چهارم، شماره 4، زمستان 1390، صص 24-1.
قرآن کریم
ماندی؛ پال.آ کامپتون ، وجی.لین.( بی تا)."ارتباطات بومی و دانش بومی"، ترجمه غلامحسین حسینی نیا، و مسعودپیرو شعبانی(1379)،.اقتصادو جهاد.شماره 226 و 227، صص 16-2
مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران.( 1390). مشهد مقدس.
مجلسی، محمدباقر.(1364).بحارالانوار . ج49و75. ترجمه موسی خسروی.تهران:اسلامیه.
مختاری،مریم؛کوپایی،محمد؛جاویدی،فاطمه؛صیفوری طغرالجردی،بتول(1390).امکان گفتمان بومیسازی یا اسلامی سازی در ساحت جهانیشدن دنیای امروز.
مطالعاتمعرفتیدردانشگاهاسلامی، شماره 49، صص 42-26.
معتمدی،عبدالله .(1392).سبک زندگی مطلوب بر اساس دیدگاه ارتباطی(ارتباط انسان با خود، خداوند، دیگران و طبیعت).فرهنگ مشاوره و روان درمانی. ش13: 142- 125.
مکارم شیرازی، ناصر.(1365).مناظرات تاریخی امام رضا (ع). مجموعه آثار دومین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) . مشهد: آستان قدس.
ملکی،حسن.(1392).برنامه درسی(راهنمای عمل). چ هجدهم. مشهد: پیام اندیشه.
Cheng, Y. C. (2004), “Fostering local knowledge and human development in globalization of education”, International Journal of Educational Management, 18 (1), pp. 7-24.
Cheng, Y.C. (2001). “A New Paradigm of education: Globalization, Localization, Individualization and Contextualized Multiple Intelligence”, organized By the National Institute of Educational Planning and Administration, 2001, New Delhi, pp, 1-36.
Eisner, E.W.(1994). The Educational Imagination: On the Design and Evaluation of School
Herzele, A. V. and Woerkum, C M. (2008), “Local Knowledge in Visually Mediated Practice,” Journal of Planning Education and Research, 27, pp. 444-456.
Klein, M. (1991). Approaches to Curriculum Theory and Practices, In: Klein, M. Ed. The Politics of Curriculum Decision Making, New York: state university of NewYork press,Albeny.
McGinn, Colin, “Knowledge and Reality”, New York: Oxford University Press, 1999.Mediated Practice”, Journal of Planning Education and Research, 27, pp. 444-456.
Mok, M. M. C., Cheng, Y. C., (2001).” A Theory of Self-Learning in a Human Technological development: Implication For educational Reforms”, International Journal of education Management, Vol. 15, pp. 172-86
Null, Wesley(2011). Curriculum,From Theory to Practice, The paper used in this publication meets the minimum requirements of American National Standard for Information Sciences—Permanence of Paper for Printed Library Materials. ANSI/ NISO Z39.48-1992.
Olssen, Mark, Codd, John, O’Neill, Anne–Marie, (2004). Education Policy, Globalization, Citizenship and Democracy, London, SAGE publicati
Scholte, J. A. (2000). Globalization: A critical introduction, London: Palgrave..