آسیبشناسی
آسیبشناسی برنامه درسی دورههای آموزش ضمن خدمت کارکنان دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری بر اساس الگوی (ADDIE) (مطالعه آمیخته تشریحی) [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 149-201]
آموزش
برنامه درسی قبل از تولد، گامی محکم برای شروع [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 82-109]
آموزش ارزشها
ارزشیابی آموزش ارزشها با محوریت اصول ارزششناسی در کتاب در آمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران: مطالعه موردی [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 110-138]
آموزش تاریخ
مطالعه تطبیقی برنامه درسی آموزش تاریخ دوره متوسطه دوم در ایران با چند کشور جهان (انگلستان،پاکستان،هندوستان) [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 38-65]
آموزش صلح
برنامه درسی آموزش صلح دردوره ابتدایی [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 66-89]
آموزش ضمن خدمت
آسیبشناسی برنامه درسی دورههای آموزش ضمن خدمت کارکنان دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری بر اساس الگوی (ADDIE) (مطالعه آمیخته تشریحی) [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 149-201]
آموزش عالی
بررسی عناصرالگوی برنامه درسی تربیت اخلاقی در آموزش عالی بر مبنای قرآن کریم بر اساس تفسیر المیزان [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 1-27]
آموزش عالی
شناسایی ویژگی های آموزش مبتنی بر عمل فکورانه در هزاره سوم آموزش عالی (مورد مطالعه: اعضای هیئتعلمی دانشگاه سیستان و بلوچستان) [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 90-119]
آموزش عالی
شناسایی عوامل اثرگذار بر مسئولیت پذیری اجتماعی دانشجویان نظام آموزش عالی [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 139-169]
ا
اجرای برنامهدرسی
تغییر به منزلهی پدیدهای انسانی: تغییر مطلوب در فرآیند اجرای برنامههای درسی جدید از منظر معلمان [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 44-81]
ادراک دانشجویان
بررسی وضعیت ادراک دانشجویان تحصیلات تکمیلی از مطلوبیت مؤلفههای برنامه درسی در دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 113-126]
ارزیابی وضعیت
بررسی وضعیت ادراک دانشجویان تحصیلات تکمیلی از مطلوبیت مؤلفههای برنامه درسی در دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 113-126]
ارزشیابی
ارزشیابی آموزش ارزشها با محوریت اصول ارزششناسی در کتاب در آمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران: مطالعه موردی [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 110-138]
الگوی ADDIE
آسیبشناسی برنامه درسی دورههای آموزش ضمن خدمت کارکنان دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری بر اساس الگوی (ADDIE) (مطالعه آمیخته تشریحی) [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 149-201]
انتقال یادگیری
واکاوی و تبیین ماهیت و ابعاد برنامه درسی تبلور یافته: مفهومی نو برای پدیدهای آشنا [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 1-16]
ب
بار شناختی
تعیین ویژگیهای محتوای آموزشی ( برنامه درسی ) الکترونیکی از منظر نظریه-ی بار شناختی به روش تحلیل محتوای کیفی قیاسی [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 122-143]
برنامه درسی
تبیین و تحلیل عناصر و مولفه های برنامه درسی عمل فکورانه(عمل گرای شوابی) براساس منابع و اسناد معتبر علمی [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 1-42]
برنامه درسی
به گزینی دانش بومی در بومیسازی برنامه های درسی با توجه به آموزه های تربیتی رضوی(ع) [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 43-70]
برنامه درسی
مطالعه برنامه درسی اجرا شده و کسب شده دروس عمومی معارف اسلامی در آموزش عالی با تاکید بر روش آمیخته [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 88-112]
برنامه درسی
مطالعه تطبیقی برنامه درسی آموزش تاریخ دوره متوسطه دوم در ایران با چند کشور جهان (انگلستان،پاکستان،هندوستان) [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 38-65]
برنامه درسی
تأثیرمؤلفههای برنامه درسی پنهان بر تربیت دینی دانشآموزان دختر دوره متوسطه [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 90-121]
برنامه درسی
آسیبشناسی برنامه درسی دورههای آموزش ضمن خدمت کارکنان دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری بر اساس الگوی (ADDIE) (مطالعه آمیخته تشریحی) [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 149-201]
برنامه درسی
برنامه درسی قبل از تولد، گامی محکم برای شروع [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 82-109]
برنامه درسی اجرا شده
مطالعه برنامه درسی اجرا شده و کسب شده دروس عمومی معارف اسلامی در آموزش عالی با تاکید بر روش آمیخته [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 88-112]
برنامه درسی ادراک شده
مطالعه برنامه درسی اجرا شده و کسب شده دروس عمومی معارف اسلامی در آموزش عالی با تاکید بر روش آمیخته [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 88-112]
برنامه درسی پنهان
واکاوی رفتارهای خشونت آمیز آموخته شده در مدرسه از منظر برنامه درسی پنهان [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 127-150]
برنامه درسی پنهان
تأثیرمؤلفههای برنامه درسی پنهان بر تربیت دینی دانشآموزان دختر دوره متوسطه [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 90-121]
برنامه درسی تبلوریافته
واکاوی و تبیین ماهیت و ابعاد برنامه درسی تبلور یافته: مفهومی نو برای پدیدهای آشنا [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 1-16]
برنامه درسی تجربه شده
بررسی پدیدارشناختی برنامهدرسی تجربهشده درس علوم پایه چهارم از منظر دانشآموزان دختر پایه چهارم ابتدایی [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 71-88]
برنامه درسی قبل از تولد
برنامه درسی قبل از تولد، گامی محکم برای شروع [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 82-109]
برنامه درسی ملی
تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی دوره متوسطه با تأکید بر برنامه درسی ملی [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 144-167]
بومیسازی
به گزینی دانش بومی در بومیسازی برنامه های درسی با توجه به آموزه های تربیتی رضوی(ع) [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 43-70]
پ
پایه چهارم ابتدایی
بررسی پدیدارشناختی برنامهدرسی تجربهشده درس علوم پایه چهارم از منظر دانشآموزان دختر پایه چهارم ابتدایی [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 71-88]
پدیدار شناختی
بررسی پدیدارشناختی برنامهدرسی تجربهشده درس علوم پایه چهارم از منظر دانشآموزان دختر پایه چهارم ابتدایی [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 71-88]
پرسش و پاسخ
طراحی الگوی آموزشی مبتنی بر پرسش و پاسخ برای درس مطالعات اجتماعی و بررسی اثربخشی آن بر درک مفاهیم و تفکر انتقادی دانش آموزان [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 1-37]
ت
تبلور مثبت
واکاوی و تبیین ماهیت و ابعاد برنامه درسی تبلور یافته: مفهومی نو برای پدیدهای آشنا [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 1-16]
تبلور منفی
واکاوی و تبیین ماهیت و ابعاد برنامه درسی تبلور یافته: مفهومی نو برای پدیدهای آشنا [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 1-16]
تحلیل محتوا
تبیین و تحلیل عناصر و مولفه های برنامه درسی عمل فکورانه(عمل گرای شوابی) براساس منابع و اسناد معتبر علمی [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 1-42]
تحلیل محتوا
تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی دوره متوسطه با تأکید بر برنامه درسی ملی [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 144-167]
تحلیل محتوا
بررسی میزان تحقق حقوق مدنی مندرج در منشور حقوق شهروندی در محتوای برنامه درسی مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 17-43]
تحلیل محتوای کیفی قیاسی
تعیین ویژگیهای محتوای آموزشی ( برنامه درسی ) الکترونیکی از منظر نظریه-ی بار شناختی به روش تحلیل محتوای کیفی قیاسی [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 122-143]
تربیت اخلاقی
بررسی عناصرالگوی برنامه درسی تربیت اخلاقی در آموزش عالی بر مبنای قرآن کریم بر اساس تفسیر المیزان [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 1-27]
تربیت دینی
تأثیرمؤلفههای برنامه درسی پنهان بر تربیت دینی دانشآموزان دختر دوره متوسطه [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 90-121]
تربیت شهروندی
بررسی میزان تحقق حقوق مدنی مندرج در منشور حقوق شهروندی در محتوای برنامه درسی مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 17-43]
تربیت هنری
تبیین علل شکاف بین نظر و عمل تربیت هنری در دوره اول متوسطه براساس عناصر برنامهدرسی کلاین [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 28-52]
تغییر برنامهدرسی
تغییر به منزلهی پدیدهای انسانی: تغییر مطلوب در فرآیند اجرای برنامههای درسی جدید از منظر معلمان [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 44-81]
تغییر مطلوب از منظر معلمان
تغییر به منزلهی پدیدهای انسانی: تغییر مطلوب در فرآیند اجرای برنامههای درسی جدید از منظر معلمان [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 44-81]
تغییرمعلم
تغییر به منزلهی پدیدهای انسانی: تغییر مطلوب در فرآیند اجرای برنامههای درسی جدید از منظر معلمان [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 44-81]
تفسیر المیزان
بررسی عناصرالگوی برنامه درسی تربیت اخلاقی در آموزش عالی بر مبنای قرآن کریم بر اساس تفسیر المیزان [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 1-27]
تفکر انتقادی
طراحی الگوی آموزشی مبتنی بر پرسش و پاسخ برای درس مطالعات اجتماعی و بررسی اثربخشی آن بر درک مفاهیم و تفکر انتقادی دانش آموزان [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 1-37]
تفکر انتقادی "
جایگاه ضعیف تفکر انتقادی در برنامه های درسی مدارس متوسطه (مطالعهای با روش خبرگی و نقادی تربیتی) [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 120-148]
توسعه مفهومی
واکاوی و تبیین ماهیت و ابعاد برنامه درسی تبلور یافته: مفهومی نو برای پدیدهای آشنا [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 1-16]
ج
جنین
برنامه درسی قبل از تولد، گامی محکم برای شروع [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 82-109]
جهانی شدن
برنامه درسی آموزش صلح دردوره ابتدایی [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 66-89]
ح
حقوق مدنی
بررسی میزان تحقق حقوق مدنی مندرج در منشور حقوق شهروندی در محتوای برنامه درسی مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 17-43]
خ
خبرگی و نقادی
ارزشیابی آموزش ارزشها با محوریت اصول ارزششناسی در کتاب در آمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران: مطالعه موردی [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 110-138]
خشونت
واکاوی رفتارهای خشونت آمیز آموخته شده در مدرسه از منظر برنامه درسی پنهان [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 127-150]
د
دانشآموز
ارزشیابی آموزش ارزشها با محوریت اصول ارزششناسی در کتاب در آمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران: مطالعه موردی [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 110-138]
دانش آموزان دختر
بررسی پدیدارشناختی برنامهدرسی تجربهشده درس علوم پایه چهارم از منظر دانشآموزان دختر پایه چهارم ابتدایی [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 71-88]
دانش بومی
به گزینی دانش بومی در بومیسازی برنامه های درسی با توجه به آموزه های تربیتی رضوی(ع) [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 43-70]
دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری
آسیبشناسی برنامه درسی دورههای آموزش ضمن خدمت کارکنان دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری بر اساس الگوی (ADDIE) (مطالعه آمیخته تشریحی) [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 149-201]
درس علوم تجربی
بررسی پدیدارشناختی برنامهدرسی تجربهشده درس علوم پایه چهارم از منظر دانشآموزان دختر پایه چهارم ابتدایی [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 71-88]
درک مفاهیم
طراحی الگوی آموزشی مبتنی بر پرسش و پاسخ برای درس مطالعات اجتماعی و بررسی اثربخشی آن بر درک مفاهیم و تفکر انتقادی دانش آموزان [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 1-37]
دروس عمومی
مطالعه برنامه درسی اجرا شده و کسب شده دروس عمومی معارف اسلامی در آموزش عالی با تاکید بر روش آمیخته [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 88-112]
دروس معارف اسلامی
مطالعه برنامه درسی اجرا شده و کسب شده دروس عمومی معارف اسلامی در آموزش عالی با تاکید بر روش آمیخته [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 88-112]
دوره ابتدایی
برنامه درسی آموزش صلح دردوره ابتدایی [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 66-89]
دوره ابتدایی
تغییر به منزلهی پدیدهای انسانی: تغییر مطلوب در فرآیند اجرای برنامههای درسی جدید از منظر معلمان [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 44-81]
دوره اول متوسطه
تبیین علل شکاف بین نظر و عمل تربیت هنری در دوره اول متوسطه براساس عناصر برنامهدرسی کلاین [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 28-52]
ش
شاخص های تربیتی
تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی دوره متوسطه با تأکید بر برنامه درسی ملی [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 144-167]
ط
طراحی برنامه درسی
برنامه درسی آموزش صلح دردوره ابتدایی [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 66-89]
طراحی محتوای آموزشی الکترونیکی
تعیین ویژگیهای محتوای آموزشی ( برنامه درسی ) الکترونیکی از منظر نظریه-ی بار شناختی به روش تحلیل محتوای کیفی قیاسی [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 122-143]
ع
عمل فکورانه
تبیین و تحلیل عناصر و مولفه های برنامه درسی عمل فکورانه(عمل گرای شوابی) براساس منابع و اسناد معتبر علمی [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 1-42]
عمل فکورانه
شناسایی ویژگی های آموزش مبتنی بر عمل فکورانه در هزاره سوم آموزش عالی (مورد مطالعه: اعضای هیئتعلمی دانشگاه سیستان و بلوچستان) [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 90-119]
عناصر برنامه درسی
تبیین و تحلیل عناصر و مولفه های برنامه درسی عمل فکورانه(عمل گرای شوابی) براساس منابع و اسناد معتبر علمی [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 1-42]
عناصر برنامهدرسی کلاین
تبیین علل شکاف بین نظر و عمل تربیت هنری در دوره اول متوسطه براساس عناصر برنامهدرسی کلاین [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 28-52]
عوامل اثرگذار
شناسایی عوامل اثرگذار بر مسئولیت پذیری اجتماعی دانشجویان نظام آموزش عالی [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 139-169]
ف
فرهنگ رضوی(ع)
به گزینی دانش بومی در بومیسازی برنامه های درسی با توجه به آموزه های تربیتی رضوی(ع) [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 43-70]
فلسفه اسلامی
ارزشیابی آموزش ارزشها با محوریت اصول ارزششناسی در کتاب در آمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران: مطالعه موردی [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 110-138]
ق
قرآن کریم
بررسی عناصرالگوی برنامه درسی تربیت اخلاقی در آموزش عالی بر مبنای قرآن کریم بر اساس تفسیر المیزان [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 1-27]
ک
کتاب دین و زندگی
تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی دوره متوسطه با تأکید بر برنامه درسی ملی [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 144-167]
کتاب مطالعات اجتماعی
بررسی میزان تحقق حقوق مدنی مندرج در منشور حقوق شهروندی در محتوای برنامه درسی مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 17-43]
کیفی
تأثیرمؤلفههای برنامه درسی پنهان بر تربیت دینی دانشآموزان دختر دوره متوسطه [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 90-121]
کلید واژهها: الگوی آموزشی
طراحی الگوی آموزشی مبتنی بر پرسش و پاسخ برای درس مطالعات اجتماعی و بررسی اثربخشی آن بر درک مفاهیم و تفکر انتقادی دانش آموزان [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 1-37]
م
مردمنگاری آموزشی
واکاوی رفتارهای خشونت آمیز آموخته شده در مدرسه از منظر برنامه درسی پنهان [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 127-150]
مسئولیت پذیری اجتماعی
شناسایی عوامل اثرگذار بر مسئولیت پذیری اجتماعی دانشجویان نظام آموزش عالی [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 139-169]
مطالعه تطبیقی
مطالعه تطبیقی برنامه درسی آموزش تاریخ دوره متوسطه دوم در ایران با چند کشور جهان (انگلستان،پاکستان،هندوستان) [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 38-65]
مقطع متوسطه
واکاوی رفتارهای خشونت آمیز آموخته شده در مدرسه از منظر برنامه درسی پنهان [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 127-150]
منشور حقوق شهروندی
بررسی میزان تحقق حقوق مدنی مندرج در منشور حقوق شهروندی در محتوای برنامه درسی مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 17-43]
مؤلفههای برنامه درسی
بررسی وضعیت ادراک دانشجویان تحصیلات تکمیلی از مطلوبیت مؤلفههای برنامه درسی در دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 113-126]
مؤلفههای برنامه درسی پنهان
تأثیرمؤلفههای برنامه درسی پنهان بر تربیت دینی دانشآموزان دختر دوره متوسطه [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 90-121]
ویژگی های آموزش
شناسایی ویژگی های آموزش مبتنی بر عمل فکورانه در هزاره سوم آموزش عالی (مورد مطالعه: اعضای هیئتعلمی دانشگاه سیستان و بلوچستان) [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 90-119]
ی
یادگیری
برنامه درسی قبل از تولد، گامی محکم برای شروع [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 82-109]