آ
-
آیزنر
تحلیلی بر نظریه برنامهدرسی با تأکید و نقدی برایدئولوژیهای آیزنر و مکنیل [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 1-20]
-
آیزنر
بررسی مبانی نظری اندیشههای آیزنر و دلالتهای تربیتی آن: با نقدی بر نظرات وی [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 1-20]
-
آسیبشناسی
آسیبشناسی برنامه درسی دورههای آموزش ضمن خدمت کارکنان دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری بر اساس الگوی (ADDIE) (مطالعه آمیخته تشریحی) [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 149-201]
-
آموزش
مطالعه تطبیقی تجارب و طرحهای عملی دانشگاههای پیشرو در تکوین بینالمللی سازی آموزش و برنامه درسی [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 143-167]
-
آموزش
برنامه درسی قبل از تولد، گامی محکم برای شروع [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 82-109]
-
آموزش
بررسی و تحلیل موضوعات "اجتماعی" در مقالات علمی حوزۀ برنامه درسی [دوره 4، شماره 11، 1402، صفحه 6-33]
-
آموزش ابتدایی
شاخص های کیفی یکپارچگی دانش در برنامه درسی؛ مطالعه موردی : تحلیل محتوای علوم تجربی دوره ابتدایی [دوره 4، شماره 13، 1402، صفحه 174-213]
-
آموزش ارزشها
ارزشیابی آموزش ارزشها با محوریت اصول ارزششناسی در کتاب در آمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران: مطالعه موردی [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 110-138]
-
آموزش ارزشها
ارزشیابی آموزش ارزشها با محوریت اصول ارزششناسی در کتاب در آمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران: مطالعه موردی [(مقالات آماده انتشار)]
-
آموزش تاریخ
مطالعه تطبیقی برنامه درسی آموزش تاریخ دوره متوسطه دوم در ایران با چند کشور جهان (انگلستان،پاکستان،هندوستان) [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 38-65]
-
آموزش صلح
برنامه درسی آموزش صلح دردوره ابتدایی [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 66-89]
-
آموزش ضمن خدمت
آسیبشناسی برنامه درسی دورههای آموزش ضمن خدمت کارکنان دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری بر اساس الگوی (ADDIE) (مطالعه آمیخته تشریحی) [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 149-201]
-
آموزش عالی
ارزشیابی کیفیت درونی برنامه درسی دروس عمومی دوره کارشناسی از دیدگاه اساتید و دانشجویان [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 1-24]
-
آموزش عالی
شناسایی و رتبهبندی مولفههای اساسی برنامهدرسیِ دانشجو از نگاه متخصصان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه تهران [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 1-33]
-
آموزش عالی
بررسی عناصرالگوی برنامه درسی تربیت اخلاقی در آموزش عالی بر مبنای قرآن کریم بر اساس تفسیر المیزان [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 1-27]
-
آموزش عالی
شناسایی ویژگی های آموزش مبتنی بر عمل فکورانه در هزاره سوم آموزش عالی (مورد مطالعه: اعضای هیئتعلمی دانشگاه سیستان و بلوچستان) [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 90-119]
-
آموزش عالی
شناسایی عوامل اثرگذار بر مسئولیت پذیری اجتماعی دانشجویان نظام آموزش عالی [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 139-169]
-
آموزش عالی
شناسایی عوامل اثرگذار بر مسئولیت پذیری اجتماعی دانشجویان نظام آموزش عالی [(مقالات آماده انتشار)]
-
آموزش متوسطه
بررسی کیفی موانع تفکر انتقادی در برنامه درسی آموزش متوسطه از دیدگاه متخصصان برنامه درسی [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 109-126]
-
آینده پژوهی
شناسایی دلالت های حکمت بازنگری علوم انسانی بر پایه آینده پژوهی به شیوه فراترکیب [دوره 4، شماره 13، 1402، صفحه 40-71]
ا
-
اجتماع یادگیری حرفهای
رهبری معلم در اجرای برنامه درسی؛ چالش ها و فرصت ها [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 53-81]
-
اجرای برنامه درسی
رهبری معلم در اجرای برنامه درسی؛ چالش ها و فرصت ها [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 53-81]
-
اجرای برنامهدرسی
تغییر به منزلهی پدیدهای انسانی: تغییر مطلوب در فرآیند اجرای برنامههای درسی جدید از منظر معلمان [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 44-81]
-
اجرای برنامهدرسی
تغییر به منزلهی پدیدهای انسانی: تغییر مطلوب در فرآیند اجرای برنامههای درسی جدید از منظر معلمان [(مقالات آماده انتشار)]
-
ادراک دانشجویان
بررسی وضعیت ادراک دانشجویان تحصیلات تکمیلی از مطلوبیت مؤلفههای برنامه درسی در دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 113-126]
-
ادراک معلمان
بررسی ادراک معلمان از فرصتها و چالشهای برنامه ویژه مدرسه: یک مطالعه پدیدارشناسی [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 6-29]
-
ایدئولوژیهای برنامهدرسی
تحلیلی بر نظریه برنامهدرسی با تأکید و نقدی برایدئولوژیهای آیزنر و مکنیل [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 1-20]
-
ارزیابی وضعیت
بررسی وضعیت ادراک دانشجویان تحصیلات تکمیلی از مطلوبیت مؤلفههای برنامه درسی در دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 113-126]
-
ارزش یابی
واکاوی وتبیین استراتژی های سنجش وارزش یابی در برنامه درسی متوسّطه اوّل [دوره 4، شماره 11، 1402، صفحه 34-56]
-
ارزشیابی
ارزشیابی کیفیت درونی برنامه درسی دروس عمومی دوره کارشناسی از دیدگاه اساتید و دانشجویان [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 1-24]
-
ارزشیابی
ارزشیابی آموزش ارزشها با محوریت اصول ارزششناسی در کتاب در آمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران: مطالعه موردی [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 110-138]
-
ارزشیابی
ارزشیابی آموزش ارزشها با محوریت اصول ارزششناسی در کتاب در آمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران: مطالعه موردی [(مقالات آماده انتشار)]
-
ارزشیابی
آسیبشناسی ارزشیابی کیفی- توصیفی در مدارس ابتدایی: مطالعهای کیفی [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 86-114]
-
ارزشیابی برنامه
رویکرد کیفی به ارزشیابی تغییرات برنامه درسی قرآن مدارس شاهد و ایثارگر [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 83-107]
-
ارزشیابی کیفی- توصیفی
آسیبشناسی ارزشیابی کیفی- توصیفی در مدارس ابتدایی: مطالعهای کیفی [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 86-114]
-
استراتژی
واکاوی وتبیین استراتژی های سنجش وارزش یابی در برنامه درسی متوسّطه اوّل [دوره 4، شماره 11، 1402، صفحه 34-56]
-
اعتبارسنجی
طراحی و اعتباریابی ملاک ها و شاخص های ارزیابی کیفیت برنامه درسی مدارس متوسطه کشور: یک مطالعه موردی [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 107-144]
-
اعتبارسنجی
طراحی و اعتبارسنجی برنامه درسی مکمل سازگار با مغز دانشآموز ADHD [دوره 4، شماره 13، 1402، صفحه 140-173]
-
الزامات
برنامه درسی مذاکره ای، الزامات، فرصت ها وچالش ها [دوره 4، شماره 11، 1402، صفحه 132-165]
-
الگو
الگوی برنامه درسی تلفیقی در آموزش دندانپزشکی عمومی ایران [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 61-80]
-
الگو
طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی مبتنی بر شایستگی برای دوره کارشناسیارشد رشته برنامه درسی [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 21-40]
-
الگو
ارائه الگوی مطلوب برنامه درسی مطالعات اجتماعی براساس رویکرد نظریه سازنده گرایی اجتماعی [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 62-85]
-
الگوی ADDIE
آسیبشناسی برنامه درسی دورههای آموزش ضمن خدمت کارکنان دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری بر اساس الگوی (ADDIE) (مطالعه آمیخته تشریحی) [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 149-201]
-
الگوی اقتضایی
طراحی الگوی اقتضایی برنامه درسی با انطباق بر دیدگاه آیزنر، هرسی و بلانچارد [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 169-198]
-
الگوی آموزشی هاکینز
الگوی آموزشی برنامه درسی مبتنی بر روش قصهگویی برای دانشآموزان دوره اول ابتدایی [دوره 4، شماره 13، 1402، صفحه 6-38]
-
الگوی برنامه درسی
الگوی آموزشی برنامه درسی مبتنی بر روش قصهگویی برای دانشآموزان دوره اول ابتدایی [دوره 4، شماره 13، 1402، صفحه 6-38]
-
الگوی زیرنظام برنامه درسی
بررسی و مقایسه سند برنامه درسی ملی تدوین شده جمهوری اسلامی ایران با زیر نظام برنامه درسی در مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی. [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 107-141]
-
الگوهای تدریس
قومنگاری انتقادی الگوهای برتر تدریس معلمان ابتدایی [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 6-33]
-
انتقال یادگیری
واکاوی و تبیین ماهیت و ابعاد برنامه درسی تبلور یافته: مفهومی نو برای پدیدهای آشنا [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 1-16]
-
انتقال یادگیری
واکاوی و تبیین ماهیت و ابعاد برنامه درسی تبلور یافته: مفهومی نو برای پدیدهای آشنا [(مقالات آماده انتشار)]
ب
-
بار شناختی
تعیین ویژگیهای محتوای آموزشی ( برنامه درسی ) الکترونیکی از منظر نظریه-ی بار شناختی به روش تحلیل محتوای کیفی قیاسی [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 122-143]
-
برنامه درسی
نقد نظریه برنامه درسی بازسازی اجتماعی [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 81-100]
-
برنامه درسی
طراحی و اعتباریابی ملاک ها و شاخص های ارزیابی کیفیت برنامه درسی مدارس متوسطه کشور: یک مطالعه موردی [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 107-144]
-
برنامه درسی
هویت حرفهای دانشجویان تحصیلات تکمیلی برنامه ریزی درسی : مطالعه پدیدارشناختی [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 47-72]
-
برنامه درسی
بررسی کیفی موانع تفکر انتقادی در برنامه درسی آموزش متوسطه از دیدگاه متخصصان برنامه درسی [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 109-126]
-
برنامه درسی
مطالعه تطبیقی دروس عمومی کارشناسی در دانشگاه های میسوری، یوسی داویس، بیروت و تهران [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 25-45]
-
برنامه درسی
رویکرد کیفی به ارزشیابی تغییرات برنامه درسی قرآن مدارس شاهد و ایثارگر [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 83-107]
-
برنامه درسی
تبیین مولفه های برنامه درسی معنوی با نگاهی به دیدگاه نادینگز [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 27-51]
-
برنامه درسی
بازنگری تجربۀ بین المللی تلفیق در برنامه درسی دندانپزشکی (مبتنی بر نیازهای جامعه) و چگونگی کاربرد آن در ایران [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 56-70]
-
برنامه درسی
بررسی مبانی نظری اندیشههای آیزنر و دلالتهای تربیتی آن: با نقدی بر نظرات وی [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 1-20]
-
برنامه درسی
نسبت میان نظریه و عمل از منظر پارادایم های حوزه مطالعاتی برنامه درسی [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 67-105]
-
برنامه درسی
طراحی الگوی اقتضایی برنامه درسی با انطباق بر دیدگاه آیزنر، هرسی و بلانچارد [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 169-198]
-
برنامه درسی
مطالعه تطبیقی تجارب و طرحهای عملی دانشگاههای پیشرو در تکوین بینالمللی سازی آموزش و برنامه درسی [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 143-167]
-
برنامه درسی
تبیین و تحلیل عناصر و مولفه های برنامه درسی عمل فکورانه(عمل گرای شوابی) براساس منابع و اسناد معتبر علمی [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 1-42]
-
برنامه درسی
به گزینی دانش بومی در بومیسازی برنامه های درسی با توجه به آموزه های تربیتی رضوی(ع) [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 43-70]
-
برنامه درسی
مطالعه برنامه درسی اجرا شده و کسب شده دروس عمومی معارف اسلامی در آموزش عالی با تاکید بر روش آمیخته [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 88-112]
-
برنامه درسی
مطالعه تطبیقی برنامه درسی آموزش تاریخ دوره متوسطه دوم در ایران با چند کشور جهان (انگلستان،پاکستان،هندوستان) [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 38-65]
-
برنامه درسی
تأثیرمؤلفههای برنامه درسی پنهان بر تربیت دینی دانشآموزان دختر دوره متوسطه [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 90-121]
-
برنامه درسی
آسیبشناسی برنامه درسی دورههای آموزش ضمن خدمت کارکنان دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری بر اساس الگوی (ADDIE) (مطالعه آمیخته تشریحی) [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 149-201]
-
برنامه درسی
برنامه درسی قبل از تولد، گامی محکم برای شروع [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 82-109]
-
برنامه درسی
حضور انواع برنامه درسی مغفول در دوره ابتدایی: مطالعه ترکیبی [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 164-186]
-
برنامه درسی
بررسی و تحلیل موضوعات "اجتماعی" در مقالات علمی حوزۀ برنامه درسی [دوره 4، شماره 11، 1402، صفحه 6-33]
-
برنامه درسی
ارائه الگوی مطلوب برنامه درسی مطالعات اجتماعی براساس رویکرد نظریه سازنده گرایی اجتماعی [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 62-85]
-
برنامه درسی
شاخص های کیفی یکپارچگی دانش در برنامه درسی؛ مطالعه موردی : تحلیل محتوای علوم تجربی دوره ابتدایی [دوره 4، شماره 13، 1402، صفحه 174-213]
-
برنامه درسی
شناسایی دلالت های حکمت بازنگری علوم انسانی بر پایه آینده پژوهی به شیوه فراترکیب [دوره 4، شماره 13، 1402، صفحه 40-71]
-
برنامهدرسی
شناسایی و رتبهبندی مولفههای اساسی برنامهدرسیِ دانشجو از نگاه متخصصان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه تهران [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 1-33]
-
برنامه درسی اجرا شده
مطالعه برنامه درسی اجرا شده و کسب شده دروس عمومی معارف اسلامی در آموزش عالی با تاکید بر روش آمیخته [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 88-112]
-
برنامه درسی ادراک شده
مطالعه برنامه درسی اجرا شده و کسب شده دروس عمومی معارف اسلامی در آموزش عالی با تاکید بر روش آمیخته [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 88-112]
-
برنامه درسی بین المللی
تبیین برنامه درسی چند فرهنگی با تاکید بر شناسایی مولفههای هویت بین المللی، ملی و بومی برنامه درسی [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 41-55]
-
برنامه درسی بومی
تبیین برنامه درسی چند فرهنگی با تاکید بر شناسایی مولفههای هویت بین المللی، ملی و بومی برنامه درسی [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 41-55]
-
برنامه درسی پست مدرن
نقد دیدگاه پست مدرنیسم در برنامهدرسی با شاخصهای مبانی فلسفی تربیت اسلامی [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 41-60]
-
برنامه درسی پنهان
واکاوی رفتارهای خشونت آمیز آموخته شده در مدرسه از منظر برنامه درسی پنهان [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 127-150]
-
برنامه درسی پنهان
تأثیرمؤلفههای برنامه درسی پنهان بر تربیت دینی دانشآموزان دختر دوره متوسطه [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 90-121]
-
برنامه درسی پنهان پوچ
واکاوی ابعاد برنامه درسی پوچ [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 140-162]
-
برنامه درسی پوچ
واکاوی ابعاد برنامه درسی پوچ [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 140-162]
-
برنامه درسی پوچ پنهان
واکاوی ابعاد برنامه درسی پوچ [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 140-162]
-
برنامه درسی تبلوریافته
واکاوی و تبیین ماهیت و ابعاد برنامه درسی تبلور یافته: مفهومی نو برای پدیدهای آشنا [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 1-16]
-
برنامه درسی تبلوریافته
واکاوی و تبیین ماهیت و ابعاد برنامه درسی تبلور یافته: مفهومی نو برای پدیدهای آشنا [(مقالات آماده انتشار)]
-
برنامه درسی تجربه شده
بررسی پدیدارشناختی برنامهدرسی تجربهشده درس علوم پایه چهارم از منظر دانشآموزان دختر پایه چهارم ابتدایی [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 71-88]
-
برنامه درسی تدوین شده
طراحی الگوی اقتضایی برنامه درسی با انطباق بر دیدگاه آیزنر، هرسی و بلانچارد [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 169-198]
-
برنامه درسی تلفیقی
الگوی برنامه درسی تلفیقی در آموزش دندانپزشکی عمومی ایران [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 61-80]
-
برنامه درسی چند فرهنگی
تبیین برنامه درسی چند فرهنگی با تاکید بر شناسایی مولفههای هویت بین المللی، ملی و بومی برنامه درسی [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 41-55]
-
برنامهدرسی دانشجو
شناسایی و رتبهبندی مولفههای اساسی برنامهدرسیِ دانشجو از نگاه متخصصان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه تهران [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 1-33]
-
برنامه درسی قبل از تولد
برنامه درسی قبل از تولد، گامی محکم برای شروع [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 82-109]
-
برنامه درسی قرآن
رویکرد کیفی به ارزشیابی تغییرات برنامه درسی قرآن مدارس شاهد و ایثارگر [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 83-107]
-
برنامه درسی مبتنی بر شایستگی
طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی مبتنی بر شایستگی برای دوره کارشناسیارشد رشته برنامه درسی [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 21-40]
-
برنامه درسی مذاکرهای
برنامه درسی مذاکره ای، الزامات، فرصت ها وچالش ها [دوره 4، شماره 11، 1402، صفحه 132-165]
-
برنامه درسی معنوی
تبیین مولفه های برنامه درسی معنوی با نگاهی به دیدگاه نادینگز [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 27-51]
-
برنامه درسی مغفول
حضور انواع برنامه درسی مغفول در دوره ابتدایی: مطالعه ترکیبی [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 164-186]
-
برنامه درسی مکمل
طراحی و اعتبارسنجی برنامه درسی مکمل سازگار با مغز دانشآموز ADHD [دوره 4، شماره 13، 1402، صفحه 140-173]
-
برنامه درسی ملی
تبیین برنامه درسی چند فرهنگی با تاکید بر شناسایی مولفههای هویت بین المللی، ملی و بومی برنامه درسی [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 41-55]
-
برنامه درسی ملی
تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی دوره متوسطه با تأکید بر برنامه درسی ملی [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 144-167]
-
برنامه ریزان درسی
طراحی و ارائه مدل شایستگی برای برنامه ریزان درسی [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 61-80]
-
برنامه قصه گویی
الگوی آموزشی برنامه درسی مبتنی بر روش قصهگویی برای دانشآموزان دوره اول ابتدایی [دوره 4، شماره 13، 1402، صفحه 6-38]
-
برنامه های درسی
برنامه درسی و تفکر انتقادی: مطالعه تجارب دانشجویان کارشناسی ارشد [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 127-165]
-
برنامه ویژه مدرسه
بررسی ادراک معلمان از فرصتها و چالشهای برنامه ویژه مدرسه: یک مطالعه پدیدارشناسی [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 6-29]
-
برنامۀ درسی
واکاوی وتبیین استراتژی های سنجش وارزش یابی در برنامه درسی متوسّطه اوّل [دوره 4، شماره 11، 1402، صفحه 34-56]
-
بیشفعالی/کمتوجه
طراحی و اعتبارسنجی برنامه درسی مکمل سازگار با مغز دانشآموز ADHD [دوره 4، شماره 13، 1402، صفحه 140-173]
-
بلوغ
طراحی الگوی اقتضایی برنامه درسی با انطباق بر دیدگاه آیزنر، هرسی و بلانچارد [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 169-198]
-
بینالمللی سازی
مطالعه تطبیقی تجارب و طرحهای عملی دانشگاههای پیشرو در تکوین بینالمللی سازی آموزش و برنامه درسی [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 143-167]
-
بهسازی برنامهدرسی
بازنگری تجربۀ بین المللی تلفیق در برنامه درسی دندانپزشکی (مبتنی بر نیازهای جامعه) و چگونگی کاربرد آن در ایران [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 56-70]
-
بومیسازی
به گزینی دانش بومی در بومیسازی برنامه های درسی با توجه به آموزه های تربیتی رضوی(ع) [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 43-70]
پ
-
پارادایم
نسبت میان نظریه و عمل از منظر پارادایم های حوزه مطالعاتی برنامه درسی [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 67-105]
-
پیامدهای آموزشی
بررسی مبانی نظری اندیشههای آیزنر و دلالتهای تربیتی آن: با نقدی بر نظرات وی [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 1-20]
-
پیامدهای نابرابری
بررسی تجارب دانشجویان دختر از انعکاس مفهوم جنسیت در کتب درسی دوران تحصیلی [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 70-90]
-
پایه چهارم ابتدایی
بررسی پدیدارشناختی برنامهدرسی تجربهشده درس علوم پایه چهارم از منظر دانشآموزان دختر پایه چهارم ابتدایی [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 71-88]
-
پدیدار شناختی
بررسی پدیدارشناختی برنامهدرسی تجربهشده درس علوم پایه چهارم از منظر دانشآموزان دختر پایه چهارم ابتدایی [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 71-88]
-
پدیدارشناسی
بررسی تجارب دانشجویان دختر از انعکاس مفهوم جنسیت در کتب درسی دوران تحصیلی [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 70-90]
-
پدیدارنگاری
برنامه درسی و تفکر انتقادی: مطالعه تجارب دانشجویان کارشناسی ارشد [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 127-165]
-
پرسش و پاسخ
طراحی الگوی آموزشی مبتنی بر پرسش و پاسخ برای درس مطالعات اجتماعی و بررسی اثربخشی آن بر درک مفاهیم و تفکر انتقادی دانش آموزان [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 1-37]
-
پژوهش کیفی
بررسی کیفی موانع تفکر انتقادی در برنامه درسی آموزش متوسطه از دیدگاه متخصصان برنامه درسی [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 109-126]
ت
-
تبلور مثبت
واکاوی و تبیین ماهیت و ابعاد برنامه درسی تبلور یافته: مفهومی نو برای پدیدهای آشنا [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 1-16]
-
تبلور مثبت
واکاوی و تبیین ماهیت و ابعاد برنامه درسی تبلور یافته: مفهومی نو برای پدیدهای آشنا [(مقالات آماده انتشار)]
-
تبلور منفی
واکاوی و تبیین ماهیت و ابعاد برنامه درسی تبلور یافته: مفهومی نو برای پدیدهای آشنا [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 1-16]
-
تبلور منفی
واکاوی و تبیین ماهیت و ابعاد برنامه درسی تبلور یافته: مفهومی نو برای پدیدهای آشنا [(مقالات آماده انتشار)]
-
تجارب دانشجویان
برنامه درسی و تفکر انتقادی: مطالعه تجارب دانشجویان کارشناسی ارشد [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 127-165]
-
تحلیل محتوا
تبیین و تحلیل عناصر و مولفه های برنامه درسی عمل فکورانه(عمل گرای شوابی) براساس منابع و اسناد معتبر علمی [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 1-42]
-
تحلیل محتوا
تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی دوره متوسطه با تأکید بر برنامه درسی ملی [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 144-167]
-
تحلیل محتوا
بررسی میزان تحقق حقوق مدنی مندرج در منشور حقوق شهروندی در محتوای برنامه درسی مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 17-43]
-
تحلیل محتوا
بررسی میزان تحقق حقوق مدنی مندرج در منشور حقوق شهروندی در محتوای برنامه درسی مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی [(مقالات آماده انتشار)]
-
تحلیل محتوا
تحلیل کیفی محتوای سند ملی برنامه درسی ایران بر اساس مهارت های ده گانه یونسکو برای سال 2020 میلادی [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 114-162]
-
تحلیل محتوا
تحلیل محتوای کتب درس دین وزندگی دورهی متوسطه دوم ا زمنظر توجه به رویکرد تربیت عرفانی [دوره 4، شماره 11، 1402، صفحه 112-131]
-
تحلیل محتوای ارتباطی
تحلیل محتوای کتابهای درسی شیمی براساس میزان توجه به اهداف اقتصاد مقاومتی [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 34-60]
-
تحلیل محتوای کیفی قیاسی
تعیین ویژگیهای محتوای آموزشی ( برنامه درسی ) الکترونیکی از منظر نظریه-ی بار شناختی به روش تحلیل محتوای کیفی قیاسی [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 122-143]
-
تدریس مجازی
طراحی و اعتباریابی الگوی تدریس مجازی باکیفیت در نظام آموزش عالی ایران [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 73-106]
-
تربیت اخلاقی
بررسی عناصرالگوی برنامه درسی تربیت اخلاقی در آموزش عالی بر مبنای قرآن کریم بر اساس تفسیر المیزان [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 1-27]
-
تربیت اسلامی
نقد دیدگاه پست مدرنیسم در برنامهدرسی با شاخصهای مبانی فلسفی تربیت اسلامی [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 41-60]
-
تربیت دینی
تأثیرمؤلفههای برنامه درسی پنهان بر تربیت دینی دانشآموزان دختر دوره متوسطه [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 90-121]
-
تربیت شهروندی
بررسی میزان تحقق حقوق مدنی مندرج در منشور حقوق شهروندی در محتوای برنامه درسی مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 17-43]
-
تربیت شهروندی
بررسی میزان تحقق حقوق مدنی مندرج در منشور حقوق شهروندی در محتوای برنامه درسی مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی [(مقالات آماده انتشار)]
-
تربیت عرفانی
تحلیل محتوای کتب درس دین وزندگی دورهی متوسطه دوم ا زمنظر توجه به رویکرد تربیت عرفانی [دوره 4، شماره 11، 1402، صفحه 112-131]
-
تربیت معلم
نقد و بررسی نظریة «معلمان به عنوان روشنفکران تحول آفرین» در منظر هنری ژیرو [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 100-120]
-
تربیت هنری
تبیین علل شکاف بین نظر و عمل تربیت هنری در دوره اول متوسطه براساس عناصر برنامهدرسی کلاین [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 28-52]
-
تعلیمات اجتماعی
بررسی و تحلیل موضوعات "اجتماعی" در مقالات علمی حوزۀ برنامه درسی [دوره 4، شماره 11، 1402، صفحه 6-33]
-
تعلیم و تربیت
برنامه درسی مذاکره ای، الزامات، فرصت ها وچالش ها [دوره 4، شماره 11، 1402، صفحه 132-165]
-
تعلیم و تربیت انتقادی
نقد و بررسی نظریة «معلمان به عنوان روشنفکران تحول آفرین» در منظر هنری ژیرو [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 100-120]
-
تغییرات آموزشی
رویکرد کیفی به ارزشیابی تغییرات برنامه درسی قرآن مدارس شاهد و ایثارگر [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 83-107]
-
تغییر برنامه درسی
نحوهی مواجهه ی معلمان مقطع ابتدایی با تغییر برنامه ی درسی ریاضی [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 84-112]
-
تغییر برنامهدرسی
تغییر به منزلهی پدیدهای انسانی: تغییر مطلوب در فرآیند اجرای برنامههای درسی جدید از منظر معلمان [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 44-81]
-
تغییر برنامهدرسی
تغییر به منزلهی پدیدهای انسانی: تغییر مطلوب در فرآیند اجرای برنامههای درسی جدید از منظر معلمان [(مقالات آماده انتشار)]
-
تغییرسبکهای یاددهی- یادگیری
سنتزپژوهی چالشهای تغییر سبکهای یاددهی –یادگیری در نظام های آموزشی در دوران شیوع کرونا [(مقالات آماده انتشار)]
-
تغییر مطلوب از منظر معلمان
تغییر به منزلهی پدیدهای انسانی: تغییر مطلوب در فرآیند اجرای برنامههای درسی جدید از منظر معلمان [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 44-81]
-
تغییر مطلوب از منظر معلمان
تغییر به منزلهی پدیدهای انسانی: تغییر مطلوب در فرآیند اجرای برنامههای درسی جدید از منظر معلمان [(مقالات آماده انتشار)]
-
تغییرمعلم
تغییر به منزلهی پدیدهای انسانی: تغییر مطلوب در فرآیند اجرای برنامههای درسی جدید از منظر معلمان [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 44-81]
-
تغییرمعلم
تغییر به منزلهی پدیدهای انسانی: تغییر مطلوب در فرآیند اجرای برنامههای درسی جدید از منظر معلمان [(مقالات آماده انتشار)]
-
تفسیر المیزان
بررسی عناصرالگوی برنامه درسی تربیت اخلاقی در آموزش عالی بر مبنای قرآن کریم بر اساس تفسیر المیزان [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 1-27]
-
تفکر انتقادی
بررسی کیفی موانع تفکر انتقادی در برنامه درسی آموزش متوسطه از دیدگاه متخصصان برنامه درسی [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 109-126]
-
تفکر انتقادی
برنامه درسی و تفکر انتقادی: مطالعه تجارب دانشجویان کارشناسی ارشد [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 127-165]
-
تفکر انتقادی
طراحی الگوی آموزشی مبتنی بر پرسش و پاسخ برای درس مطالعات اجتماعی و بررسی اثربخشی آن بر درک مفاهیم و تفکر انتقادی دانش آموزان [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 1-37]
-
تفکر انتقادی "
جایگاه ضعیف تفکر انتقادی در برنامه های درسی مدارس متوسطه (مطالعهای با روش خبرگی و نقادی تربیتی) [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 120-148]
-
تلفیق افقی
بازنگری تجربۀ بین المللی تلفیق در برنامه درسی دندانپزشکی (مبتنی بر نیازهای جامعه) و چگونگی کاربرد آن در ایران [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 56-70]
-
تلفیق عمودی
بازنگری تجربۀ بین المللی تلفیق در برنامه درسی دندانپزشکی (مبتنی بر نیازهای جامعه) و چگونگی کاربرد آن در ایران [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 56-70]
-
تمرکز و عدم تمرکز
مدیریت اقتضایی مسیر اثربخشی در تمرکززدایی نظام برنامه درسی [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 21-40]
-
توسعه مفهومی
واکاوی و تبیین ماهیت و ابعاد برنامه درسی تبلور یافته: مفهومی نو برای پدیدهای آشنا [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 1-16]
-
توسعه مفهومی
واکاوی و تبیین ماهیت و ابعاد برنامه درسی تبلور یافته: مفهومی نو برای پدیدهای آشنا [(مقالات آماده انتشار)]
ج
-
جامعه
بررسی و تحلیل موضوعات "اجتماعی" در مقالات علمی حوزۀ برنامه درسی [دوره 4، شماره 11، 1402، صفحه 6-33]
-
جزمیت مذهبی
بررسی مبانی نظری اندیشههای آیزنر و دلالتهای تربیتی آن: با نقدی بر نظرات وی [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 1-20]
-
جنین
برنامه درسی قبل از تولد، گامی محکم برای شروع [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 82-109]
-
جهانی شدن
برنامه درسی آموزش صلح دردوره ابتدایی [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 66-89]
چ
-
چالش ها
قوم نگاری چالش های معلمان غیر بومی در مدارس دارای خرده فرهنگ های بومی [دوره 4، شماره 11، 1402، صفحه 82-111]
-
چالشها وراهکارهای آن
سنتزپژوهی چالشهای تغییر سبکهای یاددهی –یادگیری در نظام های آموزشی در دوران شیوع کرونا [(مقالات آماده انتشار)]
ح
-
حقوق مدنی
بررسی میزان تحقق حقوق مدنی مندرج در منشور حقوق شهروندی در محتوای برنامه درسی مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 17-43]
-
حقوق مدنی
بررسی میزان تحقق حقوق مدنی مندرج در منشور حقوق شهروندی در محتوای برنامه درسی مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی [(مقالات آماده انتشار)]
-
حکمت بازنگری
شناسایی دلالت های حکمت بازنگری علوم انسانی بر پایه آینده پژوهی به شیوه فراترکیب [دوره 4، شماره 13، 1402، صفحه 40-71]
خ
-
خبرگی و نقادی
ارزشیابی آموزش ارزشها با محوریت اصول ارزششناسی در کتاب در آمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران: مطالعه موردی [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 110-138]
-
خبرگی و نقادی
ارزشیابی آموزش ارزشها با محوریت اصول ارزششناسی در کتاب در آمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران: مطالعه موردی [(مقالات آماده انتشار)]
-
خرده فرهنگ های بومی
قوم نگاری چالش های معلمان غیر بومی در مدارس دارای خرده فرهنگ های بومی [دوره 4، شماره 11، 1402، صفحه 82-111]
-
خشونت
واکاوی رفتارهای خشونت آمیز آموخته شده در مدرسه از منظر برنامه درسی پنهان [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 127-150]
د
-
دانشآموز
ارزشیابی آموزش ارزشها با محوریت اصول ارزششناسی در کتاب در آمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران: مطالعه موردی [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 110-138]
-
دانشآموز
ارزشیابی آموزش ارزشها با محوریت اصول ارزششناسی در کتاب در آمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران: مطالعه موردی [(مقالات آماده انتشار)]
-
دانش آموزان دختر
بررسی پدیدارشناختی برنامهدرسی تجربهشده درس علوم پایه چهارم از منظر دانشآموزان دختر پایه چهارم ابتدایی [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 71-88]
-
دانش بومی
به گزینی دانش بومی در بومیسازی برنامه های درسی با توجه به آموزه های تربیتی رضوی(ع) [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 43-70]
-
دانشجو
شناسایی و رتبهبندی مولفههای اساسی برنامهدرسیِ دانشجو از نگاه متخصصان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه تهران [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 1-33]
-
دانشجوی تحصیلات تکمیلی
هویت حرفهای دانشجویان تحصیلات تکمیلی برنامه ریزی درسی : مطالعه پدیدارشناختی [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 47-72]
-
دانشگاه
مطالعه تطبیقی دروس عمومی کارشناسی در دانشگاه های میسوری، یوسی داویس، بیروت و تهران [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 25-45]
-
دانشگاه
مطالعه تطبیقی تجارب و طرحهای عملی دانشگاههای پیشرو در تکوین بینالمللی سازی آموزش و برنامه درسی [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 143-167]
-
دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری
آسیبشناسی برنامه درسی دورههای آموزش ضمن خدمت کارکنان دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری بر اساس الگوی (ADDIE) (مطالعه آمیخته تشریحی) [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 149-201]
-
دانشگاه های منتخب
مطالعه تطبیقی سرفصل دروس دکترای مدیریت ورزشی ایران وکشورهای منتخب [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 116-138]
-
دیدگاههای برنامه درسی
بررسی و مقایسه سند برنامه درسی ملی تدوین شده جمهوری اسلامی ایران با زیر نظام برنامه درسی در مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی. [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 107-141]
-
درس علوم تجربی
بررسی پدیدارشناختی برنامهدرسی تجربهشده درس علوم پایه چهارم از منظر دانشآموزان دختر پایه چهارم ابتدایی [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 71-88]
-
درک مفاهیم
طراحی الگوی آموزشی مبتنی بر پرسش و پاسخ برای درس مطالعات اجتماعی و بررسی اثربخشی آن بر درک مفاهیم و تفکر انتقادی دانش آموزان [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 1-37]
-
دروس عمومی
مطالعه تطبیقی دروس عمومی کارشناسی در دانشگاه های میسوری، یوسی داویس، بیروت و تهران [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 25-45]
-
دروس عمومی
ارزشیابی کیفیت درونی برنامه درسی دروس عمومی دوره کارشناسی از دیدگاه اساتید و دانشجویان [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 1-24]
-
دروس عمومی
مطالعه برنامه درسی اجرا شده و کسب شده دروس عمومی معارف اسلامی در آموزش عالی با تاکید بر روش آمیخته [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 88-112]
-
دروس معارف اسلامی
مطالعه برنامه درسی اجرا شده و کسب شده دروس عمومی معارف اسلامی در آموزش عالی با تاکید بر روش آمیخته [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 88-112]
-
دوره ابتدایی
برنامه درسی آموزش صلح دردوره ابتدایی [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 66-89]
-
دوره ابتدایی
تغییر به منزلهی پدیدهای انسانی: تغییر مطلوب در فرآیند اجرای برنامههای درسی جدید از منظر معلمان [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 44-81]
-
دوره ابتدایی
تغییر به منزلهی پدیدهای انسانی: تغییر مطلوب در فرآیند اجرای برنامههای درسی جدید از منظر معلمان [(مقالات آماده انتشار)]
-
دوره ابتدایی
حضور انواع برنامه درسی مغفول در دوره ابتدایی: مطالعه ترکیبی [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 164-186]
-
دورهی ابتدایی
آسیبشناسی ارزشیابی کیفی- توصیفی در مدارس ابتدایی: مطالعهای کیفی [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 86-114]
-
دوره اول متوسطه
تبیین علل شکاف بین نظر و عمل تربیت هنری در دوره اول متوسطه براساس عناصر برنامهدرسی کلاین [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 28-52]
-
دوره دکتری
مطالعه تطبیقی سرفصل دروس دکترای مدیریت ورزشی ایران وکشورهای منتخب [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 116-138]
-
دوره دندانپزشکی عمومی
الگوی برنامه درسی تلفیقی در آموزش دندانپزشکی عمومی ایران [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 61-80]
-
دوره دندانپزشکی عمومی
بازنگری تجربۀ بین المللی تلفیق در برنامه درسی دندانپزشکی (مبتنی بر نیازهای جامعه) و چگونگی کاربرد آن در ایران [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 56-70]
-
دوره کارشناسی ارشد
طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی مبتنی بر شایستگی برای دوره کارشناسیارشد رشته برنامه درسی [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 21-40]
-
دوره متوسطه دوم
تحلیل محتوای کتابهای درسی شیمی براساس میزان توجه به اهداف اقتصاد مقاومتی [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 34-60]
-
دورۀ متوسطه اوّل
واکاوی وتبیین استراتژی های سنجش وارزش یابی در برنامه درسی متوسّطه اوّل [دوره 4، شماره 11، 1402، صفحه 34-56]
ر
-
رابطۀ میان نظریه و عمل
نسبت میان نظریه و عمل از منظر پارادایم های حوزه مطالعاتی برنامه درسی [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 67-105]
-
ریاضی
نحوهی مواجهه ی معلمان مقطع ابتدایی با تغییر برنامه ی درسی ریاضی [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 84-112]
-
راهکارها"
برنامه درسی پژوهش محور: ماهیت، ضرورت ها، مؤلفه ها و راهکارهای تربیتی. [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 35-66]
-
رفتار حمایت گرا
طراحی الگوی اقتضایی برنامه درسی با انطباق بر دیدگاه آیزنر، هرسی و بلانچارد [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 169-198]
-
رهبری توزیعیافته
رهبری معلم در اجرای برنامه درسی؛ چالش ها و فرصت ها [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 53-81]
-
رهبری معلم
رهبری معلم در اجرای برنامه درسی؛ چالش ها و فرصت ها [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 53-81]
-
رهبری موقعیتی
طراحی الگوی اقتضایی برنامه درسی با انطباق بر دیدگاه آیزنر، هرسی و بلانچارد [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 169-198]
-
رویکرد کیفی
رویکرد کیفی به ارزشیابی تغییرات برنامه درسی قرآن مدارس شاهد و ایثارگر [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 83-107]
-
رویکرد کیفی
بررسی ادراک معلمان از فرصتها و چالشهای برنامه ویژه مدرسه: یک مطالعه پدیدارشناسی [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 6-29]
س
-
سازگار با مغز
طراحی و اعتبارسنجی برنامه درسی مکمل سازگار با مغز دانشآموز ADHD [دوره 4، شماره 13، 1402، صفحه 140-173]
-
سازنده گرایی
ارائه الگوی مطلوب برنامه درسی مطالعات اجتماعی براساس رویکرد نظریه سازنده گرایی اجتماعی [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 62-85]
-
سرفصل دروس
مطالعه تطبیقی سرفصل دروس دکترای مدیریت ورزشی ایران وکشورهای منتخب [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 116-138]
-
سنجش
واکاوی وتبیین استراتژی های سنجش وارزش یابی در برنامه درسی متوسّطه اوّل [دوره 4، شماره 11، 1402، صفحه 34-56]
-
سند برنامه درسی ملی
بررسی و مقایسه سند برنامه درسی ملی تدوین شده جمهوری اسلامی ایران با زیر نظام برنامه درسی در مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی. [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 107-141]
-
سند ملی برنامه درسی ایران
تحلیل کیفی محتوای سند ملی برنامه درسی ایران بر اساس مهارت های ده گانه یونسکو برای سال 2020 میلادی [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 114-162]
ش
-
شاخص
طراحی و اعتباریابی ملاک ها و شاخص های ارزیابی کیفیت برنامه درسی مدارس متوسطه کشور: یک مطالعه موردی [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 107-144]
-
شاخص های تربیتی
تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی دوره متوسطه با تأکید بر برنامه درسی ملی [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 144-167]
-
شایستگی
طراحی و ارائه مدل شایستگی برای برنامه ریزان درسی [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 61-80]
-
شیوع کرونا
سنتزپژوهی چالشهای تغییر سبکهای یاددهی –یادگیری در نظام های آموزشی در دوران شیوع کرونا [(مقالات آماده انتشار)]
ط
-
طراحی
طراحی و ارائه مدل شایستگی برای برنامه ریزان درسی [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 61-80]
-
طراحی
ارائه الگوی مطلوب برنامه درسی مطالعات اجتماعی براساس رویکرد نظریه سازنده گرایی اجتماعی [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 62-85]
-
طراحی الگو
طراحی و اعتباریابی الگوی تدریس مجازی باکیفیت در نظام آموزش عالی ایران [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 73-106]
-
طراحی برنامه درسی
برنامه درسی آموزش صلح دردوره ابتدایی [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 66-89]
-
طراحی محتوای آموزشی الکترونیکی
تعیین ویژگیهای محتوای آموزشی ( برنامه درسی ) الکترونیکی از منظر نظریه-ی بار شناختی به روش تحلیل محتوای کیفی قیاسی [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 122-143]
-
طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران
شاخص های کیفی یکپارچگی دانش در برنامه درسی؛ مطالعه موردی : تحلیل محتوای علوم تجربی دوره ابتدایی [دوره 4، شماره 13، 1402، صفحه 174-213]
ع
-
علوم اجتماعی
تحلیل محتوای مقایسه ای کتاب درسی مطالعات اجتماعی پایه هفتم دوره متوسطه اول(1393) و کتاب های درسی تعلیمات اجتماعی پایه اول راهنمایی تحصیلی سابق(1390) از منظر هویت ملّی [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 145-165]
-
علوم انسانی
شناسایی دلالت های حکمت بازنگری علوم انسانی بر پایه آینده پژوهی به شیوه فراترکیب [دوره 4، شماره 13، 1402، صفحه 40-71]
-
عمل
نسبت میان نظریه و عمل از منظر پارادایم های حوزه مطالعاتی برنامه درسی [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 67-105]
-
عمل فکورانه
تبیین و تحلیل عناصر و مولفه های برنامه درسی عمل فکورانه(عمل گرای شوابی) براساس منابع و اسناد معتبر علمی [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 1-42]
-
عمل فکورانه
شناسایی ویژگی های آموزش مبتنی بر عمل فکورانه در هزاره سوم آموزش عالی (مورد مطالعه: اعضای هیئتعلمی دانشگاه سیستان و بلوچستان) [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 90-119]
-
عناصر برنامه درسی
تبیین و تحلیل عناصر و مولفه های برنامه درسی عمل فکورانه(عمل گرای شوابی) براساس منابع و اسناد معتبر علمی [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 1-42]
-
عناصر برنامهدرسی کلاین
تبیین علل شکاف بین نظر و عمل تربیت هنری در دوره اول متوسطه براساس عناصر برنامهدرسی کلاین [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 28-52]
-
عوامل اثرگذار
شناسایی عوامل اثرگذار بر مسئولیت پذیری اجتماعی دانشجویان نظام آموزش عالی [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 139-169]
-
عوامل اثرگذار
شناسایی عوامل اثرگذار بر مسئولیت پذیری اجتماعی دانشجویان نظام آموزش عالی [(مقالات آماده انتشار)]
-
عوامل اقتصادی
تجربه زیسته معلمان از عوامل موثر و موانع عملکرد حرفهای آنان [دوره 4، شماره 13، 1402، صفحه 72-104]
-
عوامل سازمانی
تجربه زیسته معلمان از عوامل موثر و موانع عملکرد حرفهای آنان [دوره 4، شماره 13، 1402، صفحه 72-104]
-
عوامل فردی
تجربه زیسته معلمان از عوامل موثر و موانع عملکرد حرفهای آنان [دوره 4، شماره 13، 1402، صفحه 72-104]
-
عوامل موثر برعملکرد حرفهای
تجربه زیسته معلمان از عوامل موثر و موانع عملکرد حرفهای آنان [دوره 4، شماره 13، 1402، صفحه 72-104]
ف
-
فرصتها و چالشها
برنامه درسی مذاکره ای، الزامات، فرصت ها وچالش ها [دوره 4، شماره 11، 1402، صفحه 132-165]
-
فرهنگ رضوی(ع)
به گزینی دانش بومی در بومیسازی برنامه های درسی با توجه به آموزه های تربیتی رضوی(ع) [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 43-70]
-
فلسفه اسلامی
ارزشیابی آموزش ارزشها با محوریت اصول ارزششناسی در کتاب در آمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران: مطالعه موردی [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 110-138]
-
فلسفه اسلامی
ارزشیابی آموزش ارزشها با محوریت اصول ارزششناسی در کتاب در آمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران: مطالعه موردی [(مقالات آماده انتشار)]
ق
-
قتصاد مقاومتی
تحلیل محتوای کتابهای درسی شیمی براساس میزان توجه به اهداف اقتصاد مقاومتی [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 34-60]
-
قرآن کریم
بررسی عناصرالگوی برنامه درسی تربیت اخلاقی در آموزش عالی بر مبنای قرآن کریم بر اساس تفسیر المیزان [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 1-27]
-
قومنگاری انتقادی
قومنگاری انتقادی الگوهای برتر تدریس معلمان ابتدایی [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 6-33]
ک
-
کارشناسی
مطالعه تطبیقی دروس عمومی کارشناسی در دانشگاه های میسوری، یوسی داویس، بیروت و تهران [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 25-45]
-
کتاب درسی
تحلیل محتوای مقایسه ای کتاب درسی مطالعات اجتماعی پایه هفتم دوره متوسطه اول(1393) و کتاب های درسی تعلیمات اجتماعی پایه اول راهنمایی تحصیلی سابق(1390) از منظر هویت ملّی [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 145-165]
-
کتاب درسی
بررسی تجارب دانشجویان دختر از انعکاس مفهوم جنسیت در کتب درسی دوران تحصیلی [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 70-90]
-
کتاب درسی شیمی
تحلیل محتوای کتابهای درسی شیمی براساس میزان توجه به اهداف اقتصاد مقاومتی [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 34-60]
-
کتاب دین و زندگی
تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی دوره متوسطه با تأکید بر برنامه درسی ملی [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 144-167]
-
کتاب مطالعات اجتماعی
بررسی میزان تحقق حقوق مدنی مندرج در منشور حقوق شهروندی در محتوای برنامه درسی مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 17-43]
-
کتاب مطالعات اجتماعی
بررسی میزان تحقق حقوق مدنی مندرج در منشور حقوق شهروندی در محتوای برنامه درسی مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی [(مقالات آماده انتشار)]
-
کتب دین و زندگی
تحلیل محتوای کتب درس دین وزندگی دورهی متوسطه دوم ا زمنظر توجه به رویکرد تربیت عرفانی [دوره 4، شماره 11، 1402، صفحه 112-131]
-
کیفی
تأثیرمؤلفههای برنامه درسی پنهان بر تربیت دینی دانشآموزان دختر دوره متوسطه [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 90-121]
-
کیفیت
طراحی و اعتباریابی ملاک ها و شاخص های ارزیابی کیفیت برنامه درسی مدارس متوسطه کشور: یک مطالعه موردی [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 107-144]
-
کیفیت
طراحی و اعتباریابی الگوی تدریس مجازی باکیفیت در نظام آموزش عالی ایران [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 73-106]
-
کیفیت یادگیری دانش آموزان ابتدایی
الگوی آموزشی برنامه درسی مبتنی بر روش قصهگویی برای دانشآموزان دوره اول ابتدایی [دوره 4، شماره 13، 1402، صفحه 6-38]
-
کیفیت برنامه درسی
ارزشیابی کیفیت درونی برنامه درسی دروس عمومی دوره کارشناسی از دیدگاه اساتید و دانشجویان [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 1-24]
-
کلیدواژه: برنامهدرسی
تحلیلی بر نظریه برنامهدرسی با تأکید و نقدی برایدئولوژیهای آیزنر و مکنیل [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 1-20]
-
کلید واژهها: الگوی آموزشی
طراحی الگوی آموزشی مبتنی بر پرسش و پاسخ برای درس مطالعات اجتماعی و بررسی اثربخشی آن بر درک مفاهیم و تفکر انتقادی دانش آموزان [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 1-37]
-
کلید واژه ها: " حنین" "یادگیری"
برنامه درسی قبل از تولد، گامی محکم برای شروع [(مقالات آماده انتشار)]
م
-
مبانی فلسفی
نقد دیدگاه پست مدرنیسم در برنامهدرسی با شاخصهای مبانی فلسفی تربیت اسلامی [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 41-60]
-
مبانی نظری تحول بنیادین
بررسی و مقایسه سند برنامه درسی ملی تدوین شده جمهوری اسلامی ایران با زیر نظام برنامه درسی در مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی. [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 107-141]
-
متوسطه دوم
تحلیل محتوای کتب درس دین وزندگی دورهی متوسطه دوم ا زمنظر توجه به رویکرد تربیت عرفانی [دوره 4، شماره 11، 1402، صفحه 112-131]
-
مدارس ابتدایی
بررسی ادراک معلمان از فرصتها و چالشهای برنامه ویژه مدرسه: یک مطالعه پدیدارشناسی [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 6-29]
-
مدیریت ورزشی
مطالعه تطبیقی سرفصل دروس دکترای مدیریت ورزشی ایران وکشورهای منتخب [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 116-138]
-
مدل
طراحی و ارائه مدل شایستگی برای برنامه ریزان درسی [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 61-80]
-
مدل تمرکززدایی
مدیریت اقتضایی مسیر اثربخشی در تمرکززدایی نظام برنامه درسی [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 21-40]
-
مردمنگاری آموزشی
واکاوی رفتارهای خشونت آمیز آموخته شده در مدرسه از منظر برنامه درسی پنهان [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 127-150]
-
مسیر اثربخشی
مدیریت اقتضایی مسیر اثربخشی در تمرکززدایی نظام برنامه درسی [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 21-40]
-
مسئولیت پذیری اجتماعی
شناسایی عوامل اثرگذار بر مسئولیت پذیری اجتماعی دانشجویان نظام آموزش عالی [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 139-169]
-
مسئولیت پذیری اجتماعی
شناسایی عوامل اثرگذار بر مسئولیت پذیری اجتماعی دانشجویان نظام آموزش عالی [(مقالات آماده انتشار)]
-
مطالعات اجتماعی
تحلیل محتوای مقایسه ای کتاب درسی مطالعات اجتماعی پایه هفتم دوره متوسطه اول(1393) و کتاب های درسی تعلیمات اجتماعی پایه اول راهنمایی تحصیلی سابق(1390) از منظر هویت ملّی [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 145-165]
-
مطالعات اجتماعی
ارائه الگوی مطلوب برنامه درسی مطالعات اجتماعی براساس رویکرد نظریه سازنده گرایی اجتماعی [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 62-85]
-
مطالعه پدیدار شناختی
هویت حرفهای دانشجویان تحصیلات تکمیلی برنامه ریزی درسی : مطالعه پدیدارشناختی [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 47-72]
-
مطالعه تطبیقی
مطالعه تطبیقی دروس عمومی کارشناسی در دانشگاه های میسوری، یوسی داویس، بیروت و تهران [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 25-45]
-
مطالعه تطبیقی
مطالعه تطبیقی برنامه درسی آموزش تاریخ دوره متوسطه دوم در ایران با چند کشور جهان (انگلستان،پاکستان،هندوستان) [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 38-65]
-
معلمان ابتدایی
آسیبشناسی ارزشیابی کیفی- توصیفی در مدارس ابتدایی: مطالعهای کیفی [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 86-114]
-
معلمان ابتدایی
قومنگاری انتقادی الگوهای برتر تدریس معلمان ابتدایی [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 6-33]
-
معلمان به عنوان روشنفکران
نقد و بررسی نظریة «معلمان به عنوان روشنفکران تحول آفرین» در منظر هنری ژیرو [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 100-120]
-
معلمان غیر بومی
قوم نگاری چالش های معلمان غیر بومی در مدارس دارای خرده فرهنگ های بومی [دوره 4، شماره 11، 1402، صفحه 82-111]
-
معنویت
تبیین مولفه های برنامه درسی معنوی با نگاهی به دیدگاه نادینگز [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 27-51]
-
مفاهیم اجتماعی
بررسی و تحلیل موضوعات "اجتماعی" در مقالات علمی حوزۀ برنامه درسی [دوره 4، شماره 11، 1402، صفحه 6-33]
-
مقطع متوسطه
واکاوی رفتارهای خشونت آمیز آموخته شده در مدرسه از منظر برنامه درسی پنهان [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 127-150]
-
مکنیل
تحلیلی بر نظریه برنامهدرسی با تأکید و نقدی برایدئولوژیهای آیزنر و مکنیل [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 1-20]
-
ملاک
طراحی و اعتباریابی ملاک ها و شاخص های ارزیابی کیفیت برنامه درسی مدارس متوسطه کشور: یک مطالعه موردی [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 107-144]
-
منشور حقوق شهروندی
بررسی میزان تحقق حقوق مدنی مندرج در منشور حقوق شهروندی در محتوای برنامه درسی مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 17-43]
-
منشور حقوق شهروندی
بررسی میزان تحقق حقوق مدنی مندرج در منشور حقوق شهروندی در محتوای برنامه درسی مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی [(مقالات آماده انتشار)]
-
مهارت های ده گانه یونسکو
تحلیل کیفی محتوای سند ملی برنامه درسی ایران بر اساس مهارت های ده گانه یونسکو برای سال 2020 میلادی [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 114-162]
-
موانع عملکرد حرفهای. عوامل ساختاری
تجربه زیسته معلمان از عوامل موثر و موانع عملکرد حرفهای آنان [دوره 4، شماره 13، 1402، صفحه 72-104]
-
مولفه
تبیین مولفه های برنامه درسی معنوی با نگاهی به دیدگاه نادینگز [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 27-51]
-
مؤلفههای برنامه درسی
بررسی وضعیت ادراک دانشجویان تحصیلات تکمیلی از مطلوبیت مؤلفههای برنامه درسی در دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 113-126]
-
مؤلفههای برنامه درسی پنهان
تأثیرمؤلفههای برنامه درسی پنهان بر تربیت دینی دانشآموزان دختر دوره متوسطه [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 90-121]
ن
-
نابرابری جنسیتی
بررسی تجارب دانشجویان دختر از انعکاس مفهوم جنسیت در کتب درسی دوران تحصیلی [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 70-90]
-
نادینگز
تبیین مولفه های برنامه درسی معنوی با نگاهی به دیدگاه نادینگز [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 27-51]
-
نظام آموزش عالی
طراحی و اعتباریابی الگوی تدریس مجازی باکیفیت در نظام آموزش عالی ایران [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 73-106]
-
نظام برنامه درسی
مدیریت اقتضایی مسیر اثربخشی در تمرکززدایی نظام برنامه درسی [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 21-40]
-
نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی
بررسی و مقایسه سند برنامه درسی ملی تدوین شده جمهوری اسلامی ایران با زیر نظام برنامه درسی در مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی. [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 107-141]
-
نظریه
نسبت میان نظریه و عمل از منظر پارادایم های حوزه مطالعاتی برنامه درسی [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 67-105]
-
نظریه بازسازی اجتماعی
نقد نظریه برنامه درسی بازسازی اجتماعی [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 81-100]
-
نظریه برنامهدرسی
تحلیلی بر نظریه برنامهدرسی با تأکید و نقدی برایدئولوژیهای آیزنر و مکنیل [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 1-20]
-
نقد
نقد نظریه برنامه درسی بازسازی اجتماعی [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 81-100]
-
نمادها (مولفه ها)
تحلیل محتوای مقایسه ای کتاب درسی مطالعات اجتماعی پایه هفتم دوره متوسطه اول(1393) و کتاب های درسی تعلیمات اجتماعی پایه اول راهنمایی تحصیلی سابق(1390) از منظر هویت ملّی [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 145-165]
و
-
واژگان کلیدی: آموزش جهانی
برنامه درسی آموزش صلح دردوره ابتدایی [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 66-89]
-
واکنش معلمان
نحوهی مواجهه ی معلمان مقطع ابتدایی با تغییر برنامه ی درسی ریاضی [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 84-112]
-
وحدت علوم
شاخص های کیفی یکپارچگی دانش در برنامه درسی؛ مطالعه موردی : تحلیل محتوای علوم تجربی دوره ابتدایی [دوره 4، شماره 13، 1402، صفحه 174-213]
-
ویژگی های آموزش
شناسایی ویژگی های آموزش مبتنی بر عمل فکورانه در هزاره سوم آموزش عالی (مورد مطالعه: اعضای هیئتعلمی دانشگاه سیستان و بلوچستان) [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 90-119]
ه
-
هنری ژیرو
نقد و بررسی نظریة «معلمان به عنوان روشنفکران تحول آفرین» در منظر هنری ژیرو [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 100-120]
-
هویت حرفهای
هویت حرفهای دانشجویان تحصیلات تکمیلی برنامه ریزی درسی : مطالعه پدیدارشناختی [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 47-72]
-
هویت ملی
تحلیل محتوای مقایسه ای کتاب درسی مطالعات اجتماعی پایه هفتم دوره متوسطه اول(1393) و کتاب های درسی تعلیمات اجتماعی پایه اول راهنمایی تحصیلی سابق(1390) از منظر هویت ملّی [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 145-165]
ی
-
یادگیری
برنامه درسی قبل از تولد، گامی محکم برای شروع [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 82-109]
-
یکپارچگی دانش
شاخص های کیفی یکپارچگی دانش در برنامه درسی؛ مطالعه موردی : تحلیل محتوای علوم تجربی دوره ابتدایی [دوره 4، شماره 13، 1402، صفحه 174-213]