آ

  • آیزنر تحلیلی بر نظریه برنامه‎درسی با تأکید و نقدی برایدئولوژی‎های آیزنر و مک‎نیل [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 1-20]

  • آیزنر بررسی مبانی نظری اندیشه‌های آیزنر و دلالت‌های تربیتی آن: با نقدی بر نظرات وی [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 1-20]

  • آسیب‌شناسی آسیب‌شناسی برنامه درسی دوره‌های آموزش ضمن خدمت کارکنان دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری بر اساس الگوی (ADDIE) (مطالعه آمیخته تشریحی) [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 149-201]

  • آموزش مطالعه تطبیقی تجارب و طرح‌های عملی دانشگاه‌های پیشرو در تکوین بین‌المللی سازی آموزش و برنامه درسی [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 143-167]

  • آموزش برنامه درسی قبل از تولد، گامی محکم برای شروع [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 82-109]

  • آموزش بررسی و تحلیل موضوعات "اجتماعی" در مقالات علمی حوزۀ برنامه درسی [دوره 4، شماره 11، 1402، صفحه 6-33]

  • آموزش ابتدایی شاخص های کیفی یکپارچگی دانش در برنامه درسی؛ مطالعه موردی : تحلیل محتوای علوم تجربی دوره ابتدایی [دوره 4، شماره 13، 1402، صفحه 174-213]

  • آموزش ارزش‌ها ارزشیابی آموزش ارزش‌ها با محوریت اصول ارزش‌شناسی در کتاب در آمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران: مطالعه موردی [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 110-138]

  • آموزش ارزش‌ها ارزشیابی آموزش ارزش‌ها با محوریت اصول ارزش‌شناسی در کتاب در آمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران: مطالعه موردی [(مقالات آماده انتشار)]

  • آموزش تاریخ مطالعه تطبیقی برنامه درسی آموزش تاریخ دوره متوسطه دوم در ایران با چند کشور جهان (انگلستان،پاکستان،هندوستان) [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 38-65]

  • آموزش صلح برنامه درسی آموزش صلح دردوره ابتدایی [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 66-89]

  • آموزش ضمن خدمت آسیب‌شناسی برنامه درسی دوره‌های آموزش ضمن خدمت کارکنان دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری بر اساس الگوی (ADDIE) (مطالعه آمیخته تشریحی) [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 149-201]

  • آموزش عالی ارزشیابی کیفیت درونی برنامه درسی دروس عمومی دوره کارشناسی از دیدگاه اساتید و دانشجویان [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 1-24]

  • آموزش عالی شناسایی و رتبه‌بندی مولفه‌های اساسی برنامه‌درسیِ دانشجو از نگاه متخصصان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه تهران [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 1-33]

  • آموزش عالی بررسی عناصرالگوی برنامه درسی تربیت اخلاقی در آموزش عالی بر مبنای قرآن کریم بر اساس تفسیر المیزان [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 1-27]

  • آموزش عالی شناسایی ویژگی های آموزش مبتنی بر عمل فکورانه در هزاره سوم آموزش عالی (مورد مطالعه: اعضای هیئت‌علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان) [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 90-119]

  • آموزش عالی شناسایی عوامل اثرگذار بر مسئولیت پذیری اجتماعی دانشجویان نظام آموزش عالی [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 139-169]

  • آموزش عالی شناسایی عوامل اثرگذار بر مسئولیت پذیری اجتماعی دانشجویان نظام آموزش عالی [(مقالات آماده انتشار)]

  • آموزش متوسطه بررسی کیفی موانع تفکر انتقادی در برنامه درسی آموزش متوسطه از دیدگاه متخصصان برنامه درسی [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 109-126]

  • آینده پژوهی شناسایی دلالت های حکمت بازنگری علوم انسانی بر پایه آینده پژوهی به شیوه فراترکیب [دوره 4، شماره 13، 1402، صفحه 40-71]

ا

  • اجتماع یادگیری حرفه‌ای رهبری معلم در اجرای برنامه درسی؛ چالش ها و فرصت ها [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 53-81]

  • اجرای برنامه درسی رهبری معلم در اجرای برنامه درسی؛ چالش ها و فرصت ها [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 53-81]

  • اجرای برنامه‌درسی تغییر به منزله‌ی پدیده‌ای انسانی: تغییر مطلوب در فرآیند اجرای برنامه‌های درسی جدید از منظر معلمان [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 44-81]

  • اجرای برنامه‌درسی تغییر به منزله‌ی پدیده‌ای انسانی: تغییر مطلوب در فرآیند اجرای برنامه‌های درسی جدید از منظر معلمان [(مقالات آماده انتشار)]

  • ادراک دانشجویان بررسی وضعیت ادراک دانشجویان تحصیلات تکمیلی از مطلوبیت مؤلفه‌های برنامه درسی در دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 113-126]

  • ادراک معلمان بررسی ادراک معلمان از فرصت‌ها و چالش‌های برنامه ویژه مدرسه: یک مطالعه پدیدارشناسی [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 6-29]

  • ایدئولوژی‎های برنامه‎درسی تحلیلی بر نظریه برنامه‎درسی با تأکید و نقدی برایدئولوژی‎های آیزنر و مک‎نیل [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 1-20]

  • ارزیابی وضعیت بررسی وضعیت ادراک دانشجویان تحصیلات تکمیلی از مطلوبیت مؤلفه‌های برنامه درسی در دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 113-126]

  • ارزش یابی واکاوی وتبیین استراتژی های سنجش وارزش یابی در برنامه درسی متوسّطه اوّل [دوره 4، شماره 11، 1402، صفحه 34-56]

  • ارزشیابی ارزشیابی کیفیت درونی برنامه درسی دروس عمومی دوره کارشناسی از دیدگاه اساتید و دانشجویان [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 1-24]

  • ارزشیابی ارزشیابی آموزش ارزش‌ها با محوریت اصول ارزش‌شناسی در کتاب در آمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران: مطالعه موردی [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 110-138]

  • ارزشیابی ارزشیابی آموزش ارزش‌ها با محوریت اصول ارزش‌شناسی در کتاب در آمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران: مطالعه موردی [(مقالات آماده انتشار)]

  • ارزشیابی آسیب‌شناسی ارزشیابی کیفی- توصیفی در مدارس ابتدایی: مطالعه‌ای کیفی [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 86-114]

  • ارزشیابی برنامه رویکرد کیفی به ارزشیابی تغییرات برنامه درسی قرآن مدارس شاهد و ایثارگر [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 83-107]

  • ارزشیابی کیفی- توصیفی آسیب‌شناسی ارزشیابی کیفی- توصیفی در مدارس ابتدایی: مطالعه‌ای کیفی [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 86-114]

  • استراتژی واکاوی وتبیین استراتژی های سنجش وارزش یابی در برنامه درسی متوسّطه اوّل [دوره 4، شماره 11، 1402، صفحه 34-56]

  • اعتبارسنجی طراحی و اعتباریابی ملاک ها و شاخص های ارزیابی کیفیت برنامه درسی مدارس متوسطه کشور: یک مطالعه موردی [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 107-144]

  • اعتبارسنجی طراحی و اعتبارسنجی برنامه درسی مکمل سازگار با مغز دانش‌آموز ADHD [دوره 4، شماره 13، 1402، صفحه 140-173]

  • الزامات برنامه درسی مذاکره ای، الزامات، فرصت ها وچالش ها [دوره 4، شماره 11، 1402، صفحه 132-165]

  • الگو الگوی برنامه درسی تلفیقی در آموزش دندانپزشکی عمومی ایران [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 61-80]

  • الگو طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی مبتنی بر شایستگی برای دوره کارشناسی‌ارشد رشته برنامه درسی [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 21-40]

  • الگو ارائه الگوی مطلوب برنامه درسی مطالعات اجتماعی براساس رویکرد نظریه سازنده گرایی اجتماعی [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 62-85]

  • الگوی ADDIE آسیب‌شناسی برنامه درسی دوره‌های آموزش ضمن خدمت کارکنان دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری بر اساس الگوی (ADDIE) (مطالعه آمیخته تشریحی) [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 149-201]

  • الگوی اقتضایی طراحی الگوی اقتضایی برنامه درسی با انطباق بر دیدگاه آیزنر، هرسی و بلانچارد [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 169-198]

  • الگوی آموزشی هاکینز الگوی آموزشی برنامه درسی مبتنی بر روش قصه‌گویی برای دانش‌آموزان دوره اول ابتدایی [دوره 4، شماره 13، 1402، صفحه 6-38]

  • الگوی برنامه درسی الگوی آموزشی برنامه درسی مبتنی بر روش قصه‌گویی برای دانش‌آموزان دوره اول ابتدایی [دوره 4، شماره 13، 1402، صفحه 6-38]

  • الگوی زیرنظام برنامه درسی بررسی و مقایسه سند برنامه درسی ملی تدوین شده جمهوری اسلامی ایران با زیر نظام برنامه درسی در مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی. [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 107-141]

  • الگوهای تدریس قوم‌نگاری انتقادی الگوهای برتر تدریس معلمان ابتدایی [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 6-33]

  • انتقال یادگیری واکاوی و تبیین ماهیت و ابعاد برنامه درسی تبلور یافته: مفهومی نو برای پدیده‌ای آشنا [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 1-16]

  • انتقال یادگیری واکاوی و تبیین ماهیت و ابعاد برنامه درسی تبلور یافته: مفهومی نو برای پدیده‌ای آشنا [(مقالات آماده انتشار)]

ب

  • بار شناختی تعیین ویژگی‌های محتوای آموزشی ( برنامه درسی ) الکترونیکی از منظر نظریه-ی بار شناختی به روش تحلیل محتوای کیفی قیاسی [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 122-143]

  • برنامه درسی نقد نظریه برنامه درسی بازسازی اجتماعی [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 81-100]

  • برنامه درسی طراحی و اعتباریابی ملاک ها و شاخص های ارزیابی کیفیت برنامه درسی مدارس متوسطه کشور: یک مطالعه موردی [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 107-144]

  • برنامه درسی هویت حرفه‌ای دانشجویان تحصیلات تکمیلی برنامه ریزی درسی : مطالعه پدیدارشناختی [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 47-72]

  • برنامه درسی بررسی کیفی موانع تفکر انتقادی در برنامه درسی آموزش متوسطه از دیدگاه متخصصان برنامه درسی [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 109-126]

  • برنامه درسی مطالعه تطبیقی دروس عمومی کارشناسی در دانشگاه های میسوری، یوسی داویس، بیروت و تهران [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 25-45]

  • برنامه درسی رویکرد کیفی به ارزشیابی تغییرات برنامه درسی قرآن مدارس شاهد و ایثارگر [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 83-107]

  • برنامه درسی تبیین مولفه های برنامه درسی معنوی با نگاهی به دیدگاه نادینگز [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 27-51]

  • برنامه درسی بازنگری تجربۀ بین المللی تلفیق در برنامه درسی دندانپزشکی (مبتنی بر نیازهای جامعه) و چگونگی کاربرد آن در ایران [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 56-70]

  • برنامه درسی بررسی مبانی نظری اندیشه‌های آیزنر و دلالت‌های تربیتی آن: با نقدی بر نظرات وی [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 1-20]

  • برنامه درسی نسبت میان نظریه و عمل از منظر پارادایم های حوزه مطالعاتی برنامه درسی [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 67-105]

  • برنامه درسی طراحی الگوی اقتضایی برنامه درسی با انطباق بر دیدگاه آیزنر، هرسی و بلانچارد [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 169-198]

  • برنامه درسی مطالعه تطبیقی تجارب و طرح‌های عملی دانشگاه‌های پیشرو در تکوین بین‌المللی سازی آموزش و برنامه درسی [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 143-167]

  • برنامه درسی تبیین و تحلیل عناصر و مولفه های برنامه درسی عمل فکورانه(عمل گرای شوابی) براساس منابع و اسناد معتبر علمی [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 1-42]

  • برنامه درسی به ‏گزینی دانش بومی در بومی‏سازی برنامه‏ های درسی با توجه به آموزه‏ های تربیتی رضوی(ع) [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 43-70]

  • برنامه درسی مطالعه برنامه درسی اجرا شده و کسب شده دروس عمومی معارف اسلامی در آموزش عالی با تاکید بر روش آمیخته [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 88-112]

  • برنامه درسی مطالعه تطبیقی برنامه درسی آموزش تاریخ دوره متوسطه دوم در ایران با چند کشور جهان (انگلستان،پاکستان،هندوستان) [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 38-65]

  • برنامه درسی تأثیرمؤلفه‌های برنامه درسی پنهان بر تربیت دینی دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 90-121]

  • برنامه درسی آسیب‌شناسی برنامه درسی دوره‌های آموزش ضمن خدمت کارکنان دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری بر اساس الگوی (ADDIE) (مطالعه آمیخته تشریحی) [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 149-201]

  • برنامه درسی برنامه درسی قبل از تولد، گامی محکم برای شروع [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 82-109]

  • برنامه درسی حضور انواع برنامه درسی مغفول در دوره ابتدایی: مطالعه ترکیبی [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 164-186]

  • برنامه درسی بررسی و تحلیل موضوعات "اجتماعی" در مقالات علمی حوزۀ برنامه درسی [دوره 4، شماره 11، 1402، صفحه 6-33]

  • برنامه درسی ارائه الگوی مطلوب برنامه درسی مطالعات اجتماعی براساس رویکرد نظریه سازنده گرایی اجتماعی [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 62-85]

  • برنامه درسی شاخص های کیفی یکپارچگی دانش در برنامه درسی؛ مطالعه موردی : تحلیل محتوای علوم تجربی دوره ابتدایی [دوره 4، شماره 13، 1402، صفحه 174-213]

  • برنامه درسی شناسایی دلالت های حکمت بازنگری علوم انسانی بر پایه آینده پژوهی به شیوه فراترکیب [دوره 4، شماره 13، 1402، صفحه 40-71]

  • برنامه‌درسی شناسایی و رتبه‌بندی مولفه‌های اساسی برنامه‌درسیِ دانشجو از نگاه متخصصان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه تهران [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 1-33]

  • برنامه درسی اجرا شده مطالعه برنامه درسی اجرا شده و کسب شده دروس عمومی معارف اسلامی در آموزش عالی با تاکید بر روش آمیخته [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 88-112]

  • برنامه درسی ادراک شده مطالعه برنامه درسی اجرا شده و کسب شده دروس عمومی معارف اسلامی در آموزش عالی با تاکید بر روش آمیخته [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 88-112]

  • برنامه درسی بین المللی تبیین برنامه درسی چند فرهنگی با تاکید بر شناسایی مولفه‌های هویت بین المللی، ملی و بومی برنامه درسی [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 41-55]

  • برنامه درسی بومی تبیین برنامه درسی چند فرهنگی با تاکید بر شناسایی مولفه‌های هویت بین المللی، ملی و بومی برنامه درسی [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 41-55]

  • برنامه درسی‎ ‎پست مدرن نقد دیدگاه پست مدرنیسم در برنامه‌درسی با شاخص‌های مبانی فلسفی تربیت اسلامی [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 41-60]

  • برنامه درسی پنهان واکاوی رفتارهای خشونت آمیز آموخته شده در مدرسه از منظر برنامه درسی پنهان [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 127-150]

  • برنامه درسی پنهان تأثیرمؤلفه‌های برنامه درسی پنهان بر تربیت دینی دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 90-121]

  • برنامه درسی پنهان پوچ واکاوی ابعاد برنامه درسی پوچ [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 140-162]

  • برنامه درسی پوچ واکاوی ابعاد برنامه درسی پوچ [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 140-162]

  • برنامه درسی پوچ پنهان واکاوی ابعاد برنامه درسی پوچ [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 140-162]

  • برنامه درسی تبلوریافته واکاوی و تبیین ماهیت و ابعاد برنامه درسی تبلور یافته: مفهومی نو برای پدیده‌ای آشنا [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 1-16]

  • برنامه درسی تبلوریافته واکاوی و تبیین ماهیت و ابعاد برنامه درسی تبلور یافته: مفهومی نو برای پدیده‌ای آشنا [(مقالات آماده انتشار)]

  • برنامه درسی تجربه شده بررسی پدیدار‌شناختی برنامه‌درسی تجربه‌شده درس علوم پایه چهارم از منظر دانش‌آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 71-88]

  • برنامه درسی تدوین شده طراحی الگوی اقتضایی برنامه درسی با انطباق بر دیدگاه آیزنر، هرسی و بلانچارد [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 169-198]

  • برنامه درسی تلفیقی الگوی برنامه درسی تلفیقی در آموزش دندانپزشکی عمومی ایران [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 61-80]

  • برنامه درسی چند فرهنگی تبیین برنامه درسی چند فرهنگی با تاکید بر شناسایی مولفه‌های هویت بین المللی، ملی و بومی برنامه درسی [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 41-55]

  • برنامه‌درسی دانشجو شناسایی و رتبه‌بندی مولفه‌های اساسی برنامه‌درسیِ دانشجو از نگاه متخصصان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه تهران [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 1-33]

  • برنامه درسی قبل از تولد برنامه درسی قبل از تولد، گامی محکم برای شروع [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 82-109]

  • برنامه درسی قرآن رویکرد کیفی به ارزشیابی تغییرات برنامه درسی قرآن مدارس شاهد و ایثارگر [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 83-107]

  • برنامه درسی مبتنی بر شایستگی طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی مبتنی بر شایستگی برای دوره کارشناسی‌ارشد رشته برنامه درسی [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 21-40]

  • برنامه درسی مذاکره‌ای برنامه درسی مذاکره ای، الزامات، فرصت ها وچالش ها [دوره 4، شماره 11، 1402، صفحه 132-165]

  • برنامه درسی معنوی تبیین مولفه های برنامه درسی معنوی با نگاهی به دیدگاه نادینگز [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 27-51]

  • برنامه درسی مغفول حضور انواع برنامه درسی مغفول در دوره ابتدایی: مطالعه ترکیبی [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 164-186]

  • برنامه درسی مکمل طراحی و اعتبارسنجی برنامه درسی مکمل سازگار با مغز دانش‌آموز ADHD [دوره 4، شماره 13، 1402، صفحه 140-173]

  • برنامه درسی ملی تبیین برنامه درسی چند فرهنگی با تاکید بر شناسایی مولفه‌های هویت بین المللی، ملی و بومی برنامه درسی [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 41-55]

  • برنامه درسی ملی تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی دوره متوسطه با تأکید بر برنامه درسی ملی [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 144-167]

  • برنامه ریزان درسی طراحی و ارائه مدل شایستگی برای برنامه ریزان درسی [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 61-80]

  • برنامه قصه گویی الگوی آموزشی برنامه درسی مبتنی بر روش قصه‌گویی برای دانش‌آموزان دوره اول ابتدایی [دوره 4، شماره 13، 1402، صفحه 6-38]

  • برنامه های درسی برنامه درسی و تفکر انتقادی: مطالعه تجارب دانشجویان کارشناسی ارشد [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 127-165]

  • برنامه ویژه مدرسه بررسی ادراک معلمان از فرصت‌ها و چالش‌های برنامه ویژه مدرسه: یک مطالعه پدیدارشناسی [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 6-29]

  • برنامۀ درسی واکاوی وتبیین استراتژی های سنجش وارزش یابی در برنامه درسی متوسّطه اوّل [دوره 4، شماره 11، 1402، صفحه 34-56]

  • بیش‌فعالی/کم‌توجه طراحی و اعتبارسنجی برنامه درسی مکمل سازگار با مغز دانش‌آموز ADHD [دوره 4، شماره 13، 1402، صفحه 140-173]

  • بلوغ طراحی الگوی اقتضایی برنامه درسی با انطباق بر دیدگاه آیزنر، هرسی و بلانچارد [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 169-198]

  • بین‌المللی سازی مطالعه تطبیقی تجارب و طرح‌های عملی دانشگاه‌های پیشرو در تکوین بین‌المللی سازی آموزش و برنامه درسی [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 143-167]

  • بهسازی برنامه‌درسی بازنگری تجربۀ بین المللی تلفیق در برنامه درسی دندانپزشکی (مبتنی بر نیازهای جامعه) و چگونگی کاربرد آن در ایران [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 56-70]

  • بومی‌سازی به ‏گزینی دانش بومی در بومی‏سازی برنامه‏ های درسی با توجه به آموزه‏ های تربیتی رضوی(ع) [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 43-70]

پ

  • پارادایم نسبت میان نظریه و عمل از منظر پارادایم های حوزه مطالعاتی برنامه درسی [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 67-105]

  • پیامدهای آموزشی بررسی مبانی نظری اندیشه‌های آیزنر و دلالت‌های تربیتی آن: با نقدی بر نظرات وی [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 1-20]

  • پیامدهای نابرابری بررسی تجارب دانشجویان دختر از انعکاس مفهوم جنسیت در کتب درسی دوران تحصیلی [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 70-90]

  • پایه چهارم ابتدایی بررسی پدیدار‌شناختی برنامه‌درسی تجربه‌شده درس علوم پایه چهارم از منظر دانش‌آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 71-88]

  • پدیدار شناختی بررسی پدیدار‌شناختی برنامه‌درسی تجربه‌شده درس علوم پایه چهارم از منظر دانش‌آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 71-88]

  • پدیدارشناسی بررسی تجارب دانشجویان دختر از انعکاس مفهوم جنسیت در کتب درسی دوران تحصیلی [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 70-90]

  • پدیدارنگاری برنامه درسی و تفکر انتقادی: مطالعه تجارب دانشجویان کارشناسی ارشد [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 127-165]

  • پرسش و پاسخ طراحی الگوی آموزشی مبتنی بر پرسش و پاسخ برای درس مطالعات اجتماعی و بررسی اثربخشی آن بر درک مفاهیم و تفکر انتقادی دانش آموزان [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 1-37]

  • پژوهش کیفی بررسی کیفی موانع تفکر انتقادی در برنامه درسی آموزش متوسطه از دیدگاه متخصصان برنامه درسی [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 109-126]

ت

  • تبلور مثبت واکاوی و تبیین ماهیت و ابعاد برنامه درسی تبلور یافته: مفهومی نو برای پدیده‌ای آشنا [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 1-16]

  • تبلور مثبت واکاوی و تبیین ماهیت و ابعاد برنامه درسی تبلور یافته: مفهومی نو برای پدیده‌ای آشنا [(مقالات آماده انتشار)]

  • تبلور منفی واکاوی و تبیین ماهیت و ابعاد برنامه درسی تبلور یافته: مفهومی نو برای پدیده‌ای آشنا [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 1-16]

  • تبلور منفی واکاوی و تبیین ماهیت و ابعاد برنامه درسی تبلور یافته: مفهومی نو برای پدیده‌ای آشنا [(مقالات آماده انتشار)]

  • تجارب دانشجویان برنامه درسی و تفکر انتقادی: مطالعه تجارب دانشجویان کارشناسی ارشد [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 127-165]

  • تحلیل محتوا تبیین و تحلیل عناصر و مولفه های برنامه درسی عمل فکورانه(عمل گرای شوابی) براساس منابع و اسناد معتبر علمی [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 1-42]

  • تحلیل محتوا تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی دوره متوسطه با تأکید بر برنامه درسی ملی [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 144-167]

  • تحلیل محتوا بررسی میزان تحقق حقوق مدنی مندرج در منشور حقوق شهروندی در محتوای برنامه درسی مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 17-43]

  • تحلیل محتوا بررسی میزان تحقق حقوق مدنی مندرج در منشور حقوق شهروندی در محتوای برنامه درسی مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی [(مقالات آماده انتشار)]

  • تحلیل محتوا تحلیل کیفی محتوای سند ملی برنامه درسی ایران بر اساس مهارت های ده گانه یونسکو برای سال 2020 میلادی [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 114-162]

  • تحلیل محتوا تحلیل محتوای کتب درس دین وزندگی دوره‌ی متوسطه دوم ا زمنظر توجه به رویکرد تربیت عرفانی [دوره 4، شماره 11، 1402، صفحه 112-131]

  • تحلیل محتوای ارتباطی تحلیل محتوای کتابهای درسی شیمی براساس میزان توجه به اهداف اقتصاد مقاومتی [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 34-60]

  • تحلیل محتوای کیفی قیاسی تعیین ویژگی‌های محتوای آموزشی ( برنامه درسی ) الکترونیکی از منظر نظریه-ی بار شناختی به روش تحلیل محتوای کیفی قیاسی [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 122-143]

  • تدریس مجازی طراحی و اعتباریابی الگوی تدریس مجازی باکیفیت در نظام آموزش عالی ایران [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 73-106]

  • تربیت اخلاقی بررسی عناصرالگوی برنامه درسی تربیت اخلاقی در آموزش عالی بر مبنای قرآن کریم بر اساس تفسیر المیزان [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 1-27]

  • تربیت اسلامی نقد دیدگاه پست مدرنیسم در برنامه‌درسی با شاخص‌های مبانی فلسفی تربیت اسلامی [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 41-60]

  • تربیت دینی تأثیرمؤلفه‌های برنامه درسی پنهان بر تربیت دینی دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 90-121]

  • تربیت شهروندی بررسی میزان تحقق حقوق مدنی مندرج در منشور حقوق شهروندی در محتوای برنامه درسی مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 17-43]

  • تربیت شهروندی بررسی میزان تحقق حقوق مدنی مندرج در منشور حقوق شهروندی در محتوای برنامه درسی مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی [(مقالات آماده انتشار)]

  • تربیت عرفانی تحلیل محتوای کتب درس دین وزندگی دوره‌ی متوسطه دوم ا زمنظر توجه به رویکرد تربیت عرفانی [دوره 4، شماره 11، 1402، صفحه 112-131]

  • تربیت معلم نقد و بررسی نظریة «معلمان به عنوان روشنفکران تحول آفرین» در منظر هنری ژیرو [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 100-120]

  • تربیت هنری تبیین علل شکاف بین نظر و عمل تربیت‌ هنری در دوره اول متوسطه براساس عناصر برنامه‌درسی کلاین [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 28-52]

  • تعلیمات اجتماعی بررسی و تحلیل موضوعات "اجتماعی" در مقالات علمی حوزۀ برنامه درسی [دوره 4، شماره 11، 1402، صفحه 6-33]

  • تعلیم و تربیت برنامه درسی مذاکره ای، الزامات، فرصت ها وچالش ها [دوره 4، شماره 11، 1402، صفحه 132-165]

  • تعلیم و تربیت انتقادی نقد و بررسی نظریة «معلمان به عنوان روشنفکران تحول آفرین» در منظر هنری ژیرو [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 100-120]

  • تغییرات آموزشی رویکرد کیفی به ارزشیابی تغییرات برنامه درسی قرآن مدارس شاهد و ایثارگر [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 83-107]

  • تغییر برنامه درسی نحوه‌ی مواجهه ی معلمان مقطع ابتدایی با تغییر برنامه ی درسی ریاضی [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 84-112]

  • تغییر برنامه‌درسی تغییر به منزله‌ی پدیده‌ای انسانی: تغییر مطلوب در فرآیند اجرای برنامه‌های درسی جدید از منظر معلمان [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 44-81]

  • تغییر برنامه‌درسی تغییر به منزله‌ی پدیده‌ای انسانی: تغییر مطلوب در فرآیند اجرای برنامه‌های درسی جدید از منظر معلمان [(مقالات آماده انتشار)]

  • تغییرسبکهای یاددهی- یادگیری سنتزپژوهی چالش‌های تغییر سبک‌های یاددهی –یادگیری در نظام های آموزشی در دوران شیوع کرونا [(مقالات آماده انتشار)]

  • تغییر مطلوب از منظر معلمان تغییر به منزله‌ی پدیده‌ای انسانی: تغییر مطلوب در فرآیند اجرای برنامه‌های درسی جدید از منظر معلمان [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 44-81]

  • تغییر مطلوب از منظر معلمان تغییر به منزله‌ی پدیده‌ای انسانی: تغییر مطلوب در فرآیند اجرای برنامه‌های درسی جدید از منظر معلمان [(مقالات آماده انتشار)]

  • تغییرمعلم تغییر به منزله‌ی پدیده‌ای انسانی: تغییر مطلوب در فرآیند اجرای برنامه‌های درسی جدید از منظر معلمان [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 44-81]

  • تغییرمعلم تغییر به منزله‌ی پدیده‌ای انسانی: تغییر مطلوب در فرآیند اجرای برنامه‌های درسی جدید از منظر معلمان [(مقالات آماده انتشار)]

  • تفسیر المیزان بررسی عناصرالگوی برنامه درسی تربیت اخلاقی در آموزش عالی بر مبنای قرآن کریم بر اساس تفسیر المیزان [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 1-27]

  • تفکر انتقادی بررسی کیفی موانع تفکر انتقادی در برنامه درسی آموزش متوسطه از دیدگاه متخصصان برنامه درسی [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 109-126]

  • تفکر انتقادی برنامه درسی و تفکر انتقادی: مطالعه تجارب دانشجویان کارشناسی ارشد [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 127-165]

  • تفکر انتقادی طراحی الگوی آموزشی مبتنی بر پرسش و پاسخ برای درس مطالعات اجتماعی و بررسی اثربخشی آن بر درک مفاهیم و تفکر انتقادی دانش آموزان [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 1-37]

  • تفکر انتقادی " جایگاه ضعیف تفکر انتقادی در برنامه های درسی مدارس متوسطه (مطالعه‌ای با روش خبرگی و نقادی تربیتی) [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 120-148]

  • تلفیق افقی بازنگری تجربۀ بین المللی تلفیق در برنامه درسی دندانپزشکی (مبتنی بر نیازهای جامعه) و چگونگی کاربرد آن در ایران [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 56-70]

  • تلفیق عمودی بازنگری تجربۀ بین المللی تلفیق در برنامه درسی دندانپزشکی (مبتنی بر نیازهای جامعه) و چگونگی کاربرد آن در ایران [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 56-70]

  • تمرکز و عدم تمرکز مدیریت اقتضایی مسیر اثربخشی در تمرکززدایی نظام برنامه درسی [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 21-40]

  • توسعه مفهومی واکاوی و تبیین ماهیت و ابعاد برنامه درسی تبلور یافته: مفهومی نو برای پدیده‌ای آشنا [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 1-16]

  • توسعه مفهومی واکاوی و تبیین ماهیت و ابعاد برنامه درسی تبلور یافته: مفهومی نو برای پدیده‌ای آشنا [(مقالات آماده انتشار)]

ج

  • جامعه بررسی و تحلیل موضوعات "اجتماعی" در مقالات علمی حوزۀ برنامه درسی [دوره 4، شماره 11، 1402، صفحه 6-33]

  • جزمیت مذهبی بررسی مبانی نظری اندیشه‌های آیزنر و دلالت‌های تربیتی آن: با نقدی بر نظرات وی [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 1-20]

  • جنین برنامه درسی قبل از تولد، گامی محکم برای شروع [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 82-109]

  • جهانی شدن برنامه درسی آموزش صلح دردوره ابتدایی [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 66-89]

چ

  • چالش ها قوم نگاری چالش های معلمان غیر بومی در مدارس دارای خرده فرهنگ های بومی [دوره 4، شماره 11، 1402، صفحه 82-111]

  • چالشها وراهکارهای آن سنتزپژوهی چالش‌های تغییر سبک‌های یاددهی –یادگیری در نظام های آموزشی در دوران شیوع کرونا [(مقالات آماده انتشار)]

ح

  • حقوق مدنی بررسی میزان تحقق حقوق مدنی مندرج در منشور حقوق شهروندی در محتوای برنامه درسی مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 17-43]

  • حقوق مدنی بررسی میزان تحقق حقوق مدنی مندرج در منشور حقوق شهروندی در محتوای برنامه درسی مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی [(مقالات آماده انتشار)]

  • حکمت بازنگری شناسایی دلالت های حکمت بازنگری علوم انسانی بر پایه آینده پژوهی به شیوه فراترکیب [دوره 4، شماره 13، 1402، صفحه 40-71]

خ

  • خبرگی و نقادی ارزشیابی آموزش ارزش‌ها با محوریت اصول ارزش‌شناسی در کتاب در آمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران: مطالعه موردی [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 110-138]

  • خبرگی و نقادی ارزشیابی آموزش ارزش‌ها با محوریت اصول ارزش‌شناسی در کتاب در آمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران: مطالعه موردی [(مقالات آماده انتشار)]

  • خرده فرهنگ های بومی قوم نگاری چالش های معلمان غیر بومی در مدارس دارای خرده فرهنگ های بومی [دوره 4، شماره 11، 1402، صفحه 82-111]

  • خشونت واکاوی رفتارهای خشونت آمیز آموخته شده در مدرسه از منظر برنامه درسی پنهان [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 127-150]

د

  • دانش‌آموز ارزشیابی آموزش ارزش‌ها با محوریت اصول ارزش‌شناسی در کتاب در آمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران: مطالعه موردی [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 110-138]

  • دانش‌آموز ارزشیابی آموزش ارزش‌ها با محوریت اصول ارزش‌شناسی در کتاب در آمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران: مطالعه موردی [(مقالات آماده انتشار)]

  • دانش آموزان دختر بررسی پدیدار‌شناختی برنامه‌درسی تجربه‌شده درس علوم پایه چهارم از منظر دانش‌آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 71-88]

  • دانش بومی به ‏گزینی دانش بومی در بومی‏سازی برنامه‏ های درسی با توجه به آموزه‏ های تربیتی رضوی(ع) [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 43-70]

  • دانشجو شناسایی و رتبه‌بندی مولفه‌های اساسی برنامه‌درسیِ دانشجو از نگاه متخصصان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه تهران [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 1-33]

  • دانشجوی تحصیلات تکمیلی هویت حرفه‌ای دانشجویان تحصیلات تکمیلی برنامه ریزی درسی : مطالعه پدیدارشناختی [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 47-72]

  • دانشگاه مطالعه تطبیقی دروس عمومی کارشناسی در دانشگاه های میسوری، یوسی داویس، بیروت و تهران [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 25-45]

  • دانشگاه مطالعه تطبیقی تجارب و طرح‌های عملی دانشگاه‌های پیشرو در تکوین بین‌المللی سازی آموزش و برنامه درسی [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 143-167]

  • دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری آسیب‌شناسی برنامه درسی دوره‌های آموزش ضمن خدمت کارکنان دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری بر اساس الگوی (ADDIE) (مطالعه آمیخته تشریحی) [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 149-201]

  • دانشگاه های منتخب مطالعه تطبیقی سرفصل دروس دکترای مدیریت ورزشی ایران وکشورهای منتخب [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 116-138]

  • دیدگاههای برنامه درسی بررسی و مقایسه سند برنامه درسی ملی تدوین شده جمهوری اسلامی ایران با زیر نظام برنامه درسی در مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی. [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 107-141]

  • درس علوم تجربی بررسی پدیدار‌شناختی برنامه‌درسی تجربه‌شده درس علوم پایه چهارم از منظر دانش‌آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 71-88]

  • درک مفاهیم طراحی الگوی آموزشی مبتنی بر پرسش و پاسخ برای درس مطالعات اجتماعی و بررسی اثربخشی آن بر درک مفاهیم و تفکر انتقادی دانش آموزان [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 1-37]

  • دروس عمومی مطالعه تطبیقی دروس عمومی کارشناسی در دانشگاه های میسوری، یوسی داویس، بیروت و تهران [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 25-45]

  • دروس عمومی ارزشیابی کیفیت درونی برنامه درسی دروس عمومی دوره کارشناسی از دیدگاه اساتید و دانشجویان [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 1-24]

  • دروس عمومی مطالعه برنامه درسی اجرا شده و کسب شده دروس عمومی معارف اسلامی در آموزش عالی با تاکید بر روش آمیخته [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 88-112]

  • دروس معارف اسلامی مطالعه برنامه درسی اجرا شده و کسب شده دروس عمومی معارف اسلامی در آموزش عالی با تاکید بر روش آمیخته [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 88-112]

  • دوره ابتدایی برنامه درسی آموزش صلح دردوره ابتدایی [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 66-89]

  • دوره ابتدایی تغییر به منزله‌ی پدیده‌ای انسانی: تغییر مطلوب در فرآیند اجرای برنامه‌های درسی جدید از منظر معلمان [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 44-81]

  • دوره ابتدایی تغییر به منزله‌ی پدیده‌ای انسانی: تغییر مطلوب در فرآیند اجرای برنامه‌های درسی جدید از منظر معلمان [(مقالات آماده انتشار)]

  • دوره ابتدایی حضور انواع برنامه درسی مغفول در دوره ابتدایی: مطالعه ترکیبی [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 164-186]

  • دوره‌ی ابتدایی آسیب‌شناسی ارزشیابی کیفی- توصیفی در مدارس ابتدایی: مطالعه‌ای کیفی [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 86-114]

  • دوره اول متوسطه تبیین علل شکاف بین نظر و عمل تربیت‌ هنری در دوره اول متوسطه براساس عناصر برنامه‌درسی کلاین [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 28-52]

  • دوره دکتری مطالعه تطبیقی سرفصل دروس دکترای مدیریت ورزشی ایران وکشورهای منتخب [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 116-138]

  • دوره دندانپزشکی عمومی الگوی برنامه درسی تلفیقی در آموزش دندانپزشکی عمومی ایران [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 61-80]

  • دوره دندانپزشکی عمومی بازنگری تجربۀ بین المللی تلفیق در برنامه درسی دندانپزشکی (مبتنی بر نیازهای جامعه) و چگونگی کاربرد آن در ایران [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 56-70]

  • دوره کارشناسی ارشد طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی مبتنی بر شایستگی برای دوره کارشناسی‌ارشد رشته برنامه درسی [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 21-40]

  • دوره متوسطه دوم تحلیل محتوای کتابهای درسی شیمی براساس میزان توجه به اهداف اقتصاد مقاومتی [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 34-60]

  • دورۀ متوسطه اوّل واکاوی وتبیین استراتژی های سنجش وارزش یابی در برنامه درسی متوسّطه اوّل [دوره 4، شماره 11، 1402، صفحه 34-56]

ر

  • رابطۀ میان نظریه و عمل نسبت میان نظریه و عمل از منظر پارادایم های حوزه مطالعاتی برنامه درسی [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 67-105]

  • ریاضی نحوه‌ی مواجهه ی معلمان مقطع ابتدایی با تغییر برنامه ی درسی ریاضی [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 84-112]

  • راهکارها" برنامه درسی پژوهش محور: ماهیت، ضرورت ها، مؤلفه ها و راهکارهای تربیتی. [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 35-66]

  • رفتار حمایت گرا طراحی الگوی اقتضایی برنامه درسی با انطباق بر دیدگاه آیزنر، هرسی و بلانچارد [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 169-198]

  • رهبری توزیع‌یافته رهبری معلم در اجرای برنامه درسی؛ چالش ها و فرصت ها [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 53-81]

  • رهبری معلم رهبری معلم در اجرای برنامه درسی؛ چالش ها و فرصت ها [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 53-81]

  • رهبری موقعیتی طراحی الگوی اقتضایی برنامه درسی با انطباق بر دیدگاه آیزنر، هرسی و بلانچارد [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 169-198]

  • رویکرد کیفی رویکرد کیفی به ارزشیابی تغییرات برنامه درسی قرآن مدارس شاهد و ایثارگر [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 83-107]

  • رویکرد کیفی بررسی ادراک معلمان از فرصت‌ها و چالش‌های برنامه ویژه مدرسه: یک مطالعه پدیدارشناسی [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 6-29]

س

  • سازگار با مغز طراحی و اعتبارسنجی برنامه درسی مکمل سازگار با مغز دانش‌آموز ADHD [دوره 4، شماره 13، 1402، صفحه 140-173]

  • سازنده گرایی ارائه الگوی مطلوب برنامه درسی مطالعات اجتماعی براساس رویکرد نظریه سازنده گرایی اجتماعی [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 62-85]

  • سرفصل دروس مطالعه تطبیقی سرفصل دروس دکترای مدیریت ورزشی ایران وکشورهای منتخب [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 116-138]

  • سنجش واکاوی وتبیین استراتژی های سنجش وارزش یابی در برنامه درسی متوسّطه اوّل [دوره 4، شماره 11، 1402، صفحه 34-56]

  • سند برنامه درسی ملی بررسی و مقایسه سند برنامه درسی ملی تدوین شده جمهوری اسلامی ایران با زیر نظام برنامه درسی در مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی. [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 107-141]

  • سند ملی برنامه درسی ایران تحلیل کیفی محتوای سند ملی برنامه درسی ایران بر اساس مهارت های ده گانه یونسکو برای سال 2020 میلادی [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 114-162]

ش

  • شاخص طراحی و اعتباریابی ملاک ها و شاخص های ارزیابی کیفیت برنامه درسی مدارس متوسطه کشور: یک مطالعه موردی [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 107-144]

  • شاخص های تربیتی تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی دوره متوسطه با تأکید بر برنامه درسی ملی [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 144-167]

  • شایستگی طراحی و ارائه مدل شایستگی برای برنامه ریزان درسی [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 61-80]

  • شیوع کرونا سنتزپژوهی چالش‌های تغییر سبک‌های یاددهی –یادگیری در نظام های آموزشی در دوران شیوع کرونا [(مقالات آماده انتشار)]

ط

  • طراحی طراحی و ارائه مدل شایستگی برای برنامه ریزان درسی [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 61-80]

  • طراحی ارائه الگوی مطلوب برنامه درسی مطالعات اجتماعی براساس رویکرد نظریه سازنده گرایی اجتماعی [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 62-85]

  • طراحی الگو طراحی و اعتباریابی الگوی تدریس مجازی باکیفیت در نظام آموزش عالی ایران [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 73-106]

  • طراحی برنامه درسی برنامه درسی آموزش صلح دردوره ابتدایی [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 66-89]

  • طراحی محتوای آموزشی الکترونیکی تعیین ویژگی‌های محتوای آموزشی ( برنامه درسی ) الکترونیکی از منظر نظریه-ی بار شناختی به روش تحلیل محتوای کیفی قیاسی [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 122-143]

  • طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران شاخص های کیفی یکپارچگی دانش در برنامه درسی؛ مطالعه موردی : تحلیل محتوای علوم تجربی دوره ابتدایی [دوره 4، شماره 13، 1402، صفحه 174-213]

ع

  • علوم اجتماعی تحلیل محتوای مقایسه ای کتاب درسی مطالعات اجتماعی پایه هفتم دوره متوسطه اول(1393) و کتاب های درسی تعلیمات اجتماعی پایه اول راهنمایی تحصیلی سابق(1390) از منظر هویت ملّی [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 145-165]

  • علوم انسانی شناسایی دلالت های حکمت بازنگری علوم انسانی بر پایه آینده پژوهی به شیوه فراترکیب [دوره 4، شماره 13، 1402، صفحه 40-71]

  • عمل نسبت میان نظریه و عمل از منظر پارادایم های حوزه مطالعاتی برنامه درسی [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 67-105]

  • عمل فکورانه تبیین و تحلیل عناصر و مولفه های برنامه درسی عمل فکورانه(عمل گرای شوابی) براساس منابع و اسناد معتبر علمی [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 1-42]

  • عمل فکورانه شناسایی ویژگی های آموزش مبتنی بر عمل فکورانه در هزاره سوم آموزش عالی (مورد مطالعه: اعضای هیئت‌علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان) [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 90-119]

  • عناصر برنامه درسی تبیین و تحلیل عناصر و مولفه های برنامه درسی عمل فکورانه(عمل گرای شوابی) براساس منابع و اسناد معتبر علمی [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 1-42]

  • عناصر برنامه‌درسی کلاین تبیین علل شکاف بین نظر و عمل تربیت‌ هنری در دوره اول متوسطه براساس عناصر برنامه‌درسی کلاین [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 28-52]

  • عوامل اثرگذار شناسایی عوامل اثرگذار بر مسئولیت پذیری اجتماعی دانشجویان نظام آموزش عالی [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 139-169]

  • عوامل اثرگذار شناسایی عوامل اثرگذار بر مسئولیت پذیری اجتماعی دانشجویان نظام آموزش عالی [(مقالات آماده انتشار)]

  • عوامل اقتصادی تجربه زیسته معلمان از عوامل موثر و موانع عملکرد حرفه‌ای آنان [دوره 4، شماره 13، 1402، صفحه 72-104]

  • عوامل سازمانی تجربه زیسته معلمان از عوامل موثر و موانع عملکرد حرفه‌ای آنان [دوره 4، شماره 13، 1402، صفحه 72-104]

  • عوامل فردی تجربه زیسته معلمان از عوامل موثر و موانع عملکرد حرفه‌ای آنان [دوره 4، شماره 13، 1402، صفحه 72-104]

  • عوامل موثر برعملکرد حرفه‌ای تجربه زیسته معلمان از عوامل موثر و موانع عملکرد حرفه‌ای آنان [دوره 4، شماره 13، 1402، صفحه 72-104]

ف

  • فرصت‌ها و چالش‌ها برنامه درسی مذاکره ای، الزامات، فرصت ها وچالش ها [دوره 4، شماره 11، 1402، صفحه 132-165]

  • فرهنگ رضوی(ع) به ‏گزینی دانش بومی در بومی‏سازی برنامه‏ های درسی با توجه به آموزه‏ های تربیتی رضوی(ع) [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 43-70]

  • فلسفه اسلامی ارزشیابی آموزش ارزش‌ها با محوریت اصول ارزش‌شناسی در کتاب در آمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران: مطالعه موردی [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 110-138]

  • فلسفه اسلامی ارزشیابی آموزش ارزش‌ها با محوریت اصول ارزش‌شناسی در کتاب در آمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران: مطالعه موردی [(مقالات آماده انتشار)]

ق

  • قتصاد مقاومتی تحلیل محتوای کتابهای درسی شیمی براساس میزان توجه به اهداف اقتصاد مقاومتی [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 34-60]

  • قرآن کریم بررسی عناصرالگوی برنامه درسی تربیت اخلاقی در آموزش عالی بر مبنای قرآن کریم بر اساس تفسیر المیزان [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 1-27]

  • قوم‌نگاری انتقادی قوم‌نگاری انتقادی الگوهای برتر تدریس معلمان ابتدایی [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 6-33]

ک

  • کارشناسی مطالعه تطبیقی دروس عمومی کارشناسی در دانشگاه های میسوری، یوسی داویس، بیروت و تهران [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 25-45]

  • کتاب درسی تحلیل محتوای مقایسه ای کتاب درسی مطالعات اجتماعی پایه هفتم دوره متوسطه اول(1393) و کتاب های درسی تعلیمات اجتماعی پایه اول راهنمایی تحصیلی سابق(1390) از منظر هویت ملّی [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 145-165]

  • کتاب درسی بررسی تجارب دانشجویان دختر از انعکاس مفهوم جنسیت در کتب درسی دوران تحصیلی [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 70-90]

  • کتاب درسی شیمی تحلیل محتوای کتابهای درسی شیمی براساس میزان توجه به اهداف اقتصاد مقاومتی [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 34-60]

  • کتاب دین و زندگی تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی دوره متوسطه با تأکید بر برنامه درسی ملی [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 144-167]

  • کتاب مطالعات اجتماعی بررسی میزان تحقق حقوق مدنی مندرج در منشور حقوق شهروندی در محتوای برنامه درسی مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 17-43]

  • کتاب مطالعات اجتماعی بررسی میزان تحقق حقوق مدنی مندرج در منشور حقوق شهروندی در محتوای برنامه درسی مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی [(مقالات آماده انتشار)]

  • کتب دین و زندگی تحلیل محتوای کتب درس دین وزندگی دوره‌ی متوسطه دوم ا زمنظر توجه به رویکرد تربیت عرفانی [دوره 4، شماره 11، 1402، صفحه 112-131]

  • کیفی تأثیرمؤلفه‌های برنامه درسی پنهان بر تربیت دینی دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 90-121]

  • کیفیت طراحی و اعتباریابی ملاک ها و شاخص های ارزیابی کیفیت برنامه درسی مدارس متوسطه کشور: یک مطالعه موردی [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 107-144]

  • کیفیت طراحی و اعتباریابی الگوی تدریس مجازی باکیفیت در نظام آموزش عالی ایران [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 73-106]

  • کیفیت یادگیری دانش آموزان ابتدایی الگوی آموزشی برنامه درسی مبتنی بر روش قصه‌گویی برای دانش‌آموزان دوره اول ابتدایی [دوره 4، شماره 13، 1402، صفحه 6-38]

  • کیفیت برنامه درسی ارزشیابی کیفیت درونی برنامه درسی دروس عمومی دوره کارشناسی از دیدگاه اساتید و دانشجویان [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 1-24]

  • کلیدواژه: برنامه‎درسی تحلیلی بر نظریه برنامه‎درسی با تأکید و نقدی برایدئولوژی‎های آیزنر و مک‎نیل [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 1-20]

  • کلید واژه‌ها: الگوی آموزشی طراحی الگوی آموزشی مبتنی بر پرسش و پاسخ برای درس مطالعات اجتماعی و بررسی اثربخشی آن بر درک مفاهیم و تفکر انتقادی دانش آموزان [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 1-37]

  • کلید واژه ها: " حنین" "یادگیری" برنامه درسی قبل از تولد، گامی محکم برای شروع [(مقالات آماده انتشار)]

م

  • مبانی فلسفی نقد دیدگاه پست مدرنیسم در برنامه‌درسی با شاخص‌های مبانی فلسفی تربیت اسلامی [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 41-60]

  • مبانی نظری تحول بنیادین بررسی و مقایسه سند برنامه درسی ملی تدوین شده جمهوری اسلامی ایران با زیر نظام برنامه درسی در مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی. [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 107-141]

  • متوسطه دوم تحلیل محتوای کتب درس دین وزندگی دوره‌ی متوسطه دوم ا زمنظر توجه به رویکرد تربیت عرفانی [دوره 4، شماره 11، 1402، صفحه 112-131]

  • مدارس ابتدایی بررسی ادراک معلمان از فرصت‌ها و چالش‌های برنامه ویژه مدرسه: یک مطالعه پدیدارشناسی [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 6-29]

  • مدیریت ورزشی مطالعه تطبیقی سرفصل دروس دکترای مدیریت ورزشی ایران وکشورهای منتخب [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 116-138]

  • مدل طراحی و ارائه مدل شایستگی برای برنامه ریزان درسی [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 61-80]

  • مدل تمرکززدایی مدیریت اقتضایی مسیر اثربخشی در تمرکززدایی نظام برنامه درسی [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 21-40]

  • مردم‌نگاری آموزشی واکاوی رفتارهای خشونت آمیز آموخته شده در مدرسه از منظر برنامه درسی پنهان [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 127-150]

  • مسیر اثربخشی مدیریت اقتضایی مسیر اثربخشی در تمرکززدایی نظام برنامه درسی [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 21-40]

  • مسئولیت پذیری اجتماعی شناسایی عوامل اثرگذار بر مسئولیت پذیری اجتماعی دانشجویان نظام آموزش عالی [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 139-169]

  • مسئولیت پذیری اجتماعی شناسایی عوامل اثرگذار بر مسئولیت پذیری اجتماعی دانشجویان نظام آموزش عالی [(مقالات آماده انتشار)]

  • مطالعات اجتماعی تحلیل محتوای مقایسه ای کتاب درسی مطالعات اجتماعی پایه هفتم دوره متوسطه اول(1393) و کتاب های درسی تعلیمات اجتماعی پایه اول راهنمایی تحصیلی سابق(1390) از منظر هویت ملّی [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 145-165]

  • مطالعات اجتماعی ارائه الگوی مطلوب برنامه درسی مطالعات اجتماعی براساس رویکرد نظریه سازنده گرایی اجتماعی [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 62-85]

  • مطالعه پدیدار شناختی هویت حرفه‌ای دانشجویان تحصیلات تکمیلی برنامه ریزی درسی : مطالعه پدیدارشناختی [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 47-72]

  • مطالعه تطبیقی مطالعه تطبیقی دروس عمومی کارشناسی در دانشگاه های میسوری، یوسی داویس، بیروت و تهران [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 25-45]

  • مطالعه تطبیقی مطالعه تطبیقی برنامه درسی آموزش تاریخ دوره متوسطه دوم در ایران با چند کشور جهان (انگلستان،پاکستان،هندوستان) [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 38-65]

  • معلمان ابتدایی آسیب‌شناسی ارزشیابی کیفی- توصیفی در مدارس ابتدایی: مطالعه‌ای کیفی [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 86-114]

  • معلمان ابتدایی قوم‌نگاری انتقادی الگوهای برتر تدریس معلمان ابتدایی [دوره 4، شماره 12، 1402، صفحه 6-33]

  • معلمان به عنوان روشنفکران نقد و بررسی نظریة «معلمان به عنوان روشنفکران تحول آفرین» در منظر هنری ژیرو [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 100-120]

  • معلمان غیر بومی قوم نگاری چالش های معلمان غیر بومی در مدارس دارای خرده فرهنگ های بومی [دوره 4، شماره 11، 1402، صفحه 82-111]

  • معنویت تبیین مولفه های برنامه درسی معنوی با نگاهی به دیدگاه نادینگز [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 27-51]

  • مفاهیم اجتماعی بررسی و تحلیل موضوعات "اجتماعی" در مقالات علمی حوزۀ برنامه درسی [دوره 4، شماره 11، 1402، صفحه 6-33]

  • مقطع متوسطه واکاوی رفتارهای خشونت آمیز آموخته شده در مدرسه از منظر برنامه درسی پنهان [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 127-150]

  • مک‎نیل تحلیلی بر نظریه برنامه‎درسی با تأکید و نقدی برایدئولوژی‎های آیزنر و مک‎نیل [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 1-20]

  • ملاک طراحی و اعتباریابی ملاک ها و شاخص های ارزیابی کیفیت برنامه درسی مدارس متوسطه کشور: یک مطالعه موردی [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 107-144]

  • منشور حقوق شهروندی بررسی میزان تحقق حقوق مدنی مندرج در منشور حقوق شهروندی در محتوای برنامه درسی مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 17-43]

  • منشور حقوق شهروندی بررسی میزان تحقق حقوق مدنی مندرج در منشور حقوق شهروندی در محتوای برنامه درسی مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی [(مقالات آماده انتشار)]

  • مهارت های ده گانه یونسکو تحلیل کیفی محتوای سند ملی برنامه درسی ایران بر اساس مهارت های ده گانه یونسکو برای سال 2020 میلادی [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 114-162]

  • موانع عملکرد حرفه‌ای. عوامل ساختاری تجربه زیسته معلمان از عوامل موثر و موانع عملکرد حرفه‌ای آنان [دوره 4، شماره 13، 1402، صفحه 72-104]

  • مولفه تبیین مولفه های برنامه درسی معنوی با نگاهی به دیدگاه نادینگز [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 27-51]

  • مؤلفه‌های برنامه درسی بررسی وضعیت ادراک دانشجویان تحصیلات تکمیلی از مطلوبیت مؤلفه‌های برنامه درسی در دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 3، شماره 6، 1396، صفحه 113-126]

  • مؤلفه‌های برنامه درسی پنهان تأثیرمؤلفه‌های برنامه درسی پنهان بر تربیت دینی دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 90-121]

ن

  • نابرابری جنسیتی بررسی تجارب دانشجویان دختر از انعکاس مفهوم جنسیت در کتب درسی دوران تحصیلی [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 70-90]

  • نادینگز تبیین مولفه های برنامه درسی معنوی با نگاهی به دیدگاه نادینگز [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 27-51]

  • نظام آموزش عالی طراحی و اعتباریابی الگوی تدریس مجازی باکیفیت در نظام آموزش عالی ایران [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 73-106]

  • نظام برنامه درسی مدیریت اقتضایی مسیر اثربخشی در تمرکززدایی نظام برنامه درسی [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 21-40]

  • نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی بررسی و مقایسه سند برنامه درسی ملی تدوین شده جمهوری اسلامی ایران با زیر نظام برنامه درسی در مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی. [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 107-141]

  • نظریه نسبت میان نظریه و عمل از منظر پارادایم های حوزه مطالعاتی برنامه درسی [دوره 2، شماره 5، 1395، صفحه 67-105]

  • نظریه بازسازی اجتماعی نقد نظریه برنامه درسی بازسازی اجتماعی [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 81-100]

  • نظریه برنامه‎درسی تحلیلی بر نظریه برنامه‎درسی با تأکید و نقدی برایدئولوژی‎های آیزنر و مک‎نیل [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 1-20]

  • نقد نقد نظریه برنامه درسی بازسازی اجتماعی [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 81-100]

  • نمادها (مولفه ها) تحلیل محتوای مقایسه ای کتاب درسی مطالعات اجتماعی پایه هفتم دوره متوسطه اول(1393) و کتاب های درسی تعلیمات اجتماعی پایه اول راهنمایی تحصیلی سابق(1390) از منظر هویت ملّی [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 145-165]

و

  • واژگان کلیدی: آموزش جهانی برنامه درسی آموزش صلح دردوره ابتدایی [دوره 3، شماره 7، 1396، صفحه 66-89]

  • واکنش معلمان نحوه‌ی مواجهه ی معلمان مقطع ابتدایی با تغییر برنامه ی درسی ریاضی [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 84-112]

  • وحدت علوم شاخص های کیفی یکپارچگی دانش در برنامه درسی؛ مطالعه موردی : تحلیل محتوای علوم تجربی دوره ابتدایی [دوره 4، شماره 13، 1402، صفحه 174-213]

  • ویژگی های آموزش شناسایی ویژگی های آموزش مبتنی بر عمل فکورانه در هزاره سوم آموزش عالی (مورد مطالعه: اعضای هیئت‌علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان) [دوره 3، شماره 8، 1396، صفحه 90-119]

ه

  • هنری ژیرو نقد و بررسی نظریة «معلمان به عنوان روشنفکران تحول آفرین» در منظر هنری ژیرو [دوره 1، شماره 4، 1394، صفحه 100-120]

  • هویت حرفه‌ای هویت حرفه‌ای دانشجویان تحصیلات تکمیلی برنامه ریزی درسی : مطالعه پدیدارشناختی [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 47-72]

  • هویت ملی تحلیل محتوای مقایسه ای کتاب درسی مطالعات اجتماعی پایه هفتم دوره متوسطه اول(1393) و کتاب های درسی تعلیمات اجتماعی پایه اول راهنمایی تحصیلی سابق(1390) از منظر هویت ملّی [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 145-165]

ی

  • یادگیری برنامه درسی قبل از تولد، گامی محکم برای شروع [دوره 3، شماره 9، 1396، صفحه 82-109]

  • یکپارچگی دانش شاخص های کیفی یکپارچگی دانش در برنامه درسی؛ مطالعه موردی : تحلیل محتوای علوم تجربی دوره ابتدایی [دوره 4، شماره 13، 1402، صفحه 174-213]

login