TY - JOUR ID - 9679 TI - ارزشیابی آموزش ارزش‌ها با محوریت اصول ارزش‌شناسی در کتاب در آمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران: مطالعه موردی JO - پژوهش های کیفی در برنامه درسی JA - QRIC LA - fa SN - 2476-5783 AU - ابوالحسنی, زهرا AD - دانشجوی دکتری دانشگاه تهران Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 3 IS - 9 SP - 110 EP - 138 KW - آموزش ارزش‌ها KW - ارزشیابی KW - خبرگی و نقادی KW - دانش‌آموز KW - فلسفه اسلامی DO - 10.22054/qric.2018.9679 N2 - هدف از پژوهش حاضر ارزشیابی آموزش ارزش­ها با محوریت اصول آموزش ارزش­ها در کتاب در آمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی در دوره متوسطه اول بود. مطالعه به روش کیفی بوده است و از روش ارزشیابی «خبرگی و نقادی تربیتی» ارائه شده توسط «آیزنر» بهره­گیری و سه مرحله توصیف، تفسیر و ارزشیابی را دربرگرفته است. برای انتخاب شرکت­کنندگان در پژوهش از نمونه­گیری هدفمند استفاده­شد. فرایند گردآوری و تحلیل داده با انتخاب یک مدرسه متوسطه اول دخترانه در شهرستان بهارستان آغاز شد. داده­های پژوهش طی یک دوره چهار ماه و در طی 40 جلسه مشاهده فضای فیزیکی و محیط آموزش و کلاس درس معلمان و همچنین در نتیجه مصاحبه با 12 معلم از رشته­های متفاوت و 50 دانش­آموز گرد آوری شد. نتایج این پژوهش بیانگر آن بود که بین وضع موجود و روش­هایی که از مبانی و اصول ارزش­های بیان شده در کتاب در آمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی مطرح شده فاصله و شکاف عمیقی حاکم است. UR - https://qric.atu.ac.ir/article_9679.html L1 - https://qric.atu.ac.ir/article_9679_0fb9b1429221187a0137c64d50c0a680.pdf ER -