TY - JOUR ID - 1872 TI - طراحی و اعتباریابی ملاک ها و شاخص های ارزیابی کیفیت برنامه درسی مدارس متوسطه کشور: یک مطالعه موردی JO - پژوهش های کیفی در برنامه درسی JA - QRIC LA - fa SN - 2476-5783 AU - کشاورز زاده, علی AU - فرمهینی فراهانی, محسن AD - کارشناس ارشد برنامه ریزی آموزشی AD - دانشیار و عضو هیئت علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه شاهد تهران Y1 - 2016 PY - 2016 VL - 1 IS - 2 SP - 107 EP - 144 KW - اعتبارسنجی KW - کیفیت KW - برنامه درسی KW - ملاک KW - شاخص DO - 10.22054/qric.2016.1872 N2 - پژوهش حاضر مهمترین و اساسی‌ترین ملاک ها و شاخص‌های ارزیابی برنامه درسی مدارس گرداوری و توسط کارشناسان و متخصصین اعتبارسنجی بررسی گردید. پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش جمع آوری داده ها، پیمایشی می باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر، 300 نفر از کارشناسان آموزش و پرورش و متخصصین ارزیابی کیفیت دانشگاه می باشد. ابزار گرداوری داده ها، پرسشنامه محقق ساخته می باشد. تجزیه داده ها از آماری توصیفی و تحلیل داده ها از آزمون (t) تک نمونه ای صورت گرفته. یافته های حاکی از آن است که همه ملاک ها و شاخص ها در سطح مطلوبیت خوبی ارزیابی شده، محاسبه آزمون ‏(t) در مورد هر یک از ملاک ها و شاخص ها با درجه آزادی مشخص (299)، چون سطح معنی داری مشاهده شده (0.000=sig) مقدار کمتر از میزان خطای مجاز (05/0) شده، پس ملاک ها و شاخص های مهم و قابل قبول در جریان ارزیابی برنامه درسی مدارس کشور می باشد. UR - https://qric.atu.ac.ir/article_1872.html L1 - https://qric.atu.ac.ir/article_1872_313dc879e966a7b577f9278a2bda36e2.pdf ER -