@article { author = {Abolhassani, Zahra}, title = {Evaluation of Valuation Training Based on the Principles of Valuations in the Book on the Future on the Philosophy of Education of the Islamic Republic of Iran: A Case Study}, journal = {Qualitative Research in Curriculum}, volume = {3}, number = {9}, pages = {110-138}, year = {2018}, publisher = {دانشگاه علامه طباطبائی}, issn = {2476-5783}, eissn = {2476-5791}, doi = {10.22054/qric.2018.9679}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {ارزشیابی آموزش ارزش‌ها با محوریت اصول ارزش‌شناسی در کتاب در آمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران: مطالعه موردی}, abstract_fa = {هدف از پژوهش حاضر ارزشیابی آموزش ارزش­ها با محوریت اصول آموزش ارزش­ها در کتاب در آمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی در دوره متوسطه اول بود. مطالعه به روش کیفی بوده است و از روش ارزشیابی «خبرگی و نقادی تربیتی» ارائه شده توسط «آیزنر» بهره­گیری و سه مرحله توصیف، تفسیر و ارزشیابی را دربرگرفته است. برای انتخاب شرکت­کنندگان در پژوهش از نمونه­گیری هدفمند استفاده­شد. فرایند گردآوری و تحلیل داده با انتخاب یک مدرسه متوسطه اول دخترانه در شهرستان بهارستان آغاز شد. داده­های پژوهش طی یک دوره چهار ماه و در طی 40 جلسه مشاهده فضای فیزیکی و محیط آموزش و کلاس درس معلمان و همچنین در نتیجه مصاحبه با 12 معلم از رشته­های متفاوت و 50 دانش­آموز گرد آوری شد. نتایج این پژوهش بیانگر آن بود که بین وضع موجود و روش­هایی که از مبانی و اصول ارزش­های بیان شده در کتاب در آمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی مطرح شده فاصله و شکاف عمیقی حاکم است.}, keywords_fa = {آموزش ارزش‌ها,ارزشیابی,خبرگی و نقادی,دانش‌آموز,فلسفه اسلامی}, url = {https://qric.atu.ac.ir/article_9679.html}, eprint = {https://qric.atu.ac.ir/article_9679_0fb9b1429221187a0137c64d50c0a680.pdf} }